| کد خبر: 254936 |

پروازهای زاهدان به تهران افزایش می یابد

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از افزایش پروازهای زاهدان - تهران و آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان مجموعه اقدامات انجام شده در فرودگاه زاهدان طی سال ۱۴۰۱ را برشمرد و از افزایش پروازهای زاهدان - تهران و آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهدی خسروی بنجار مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  گفت: در سال ۱۴۰۱ اقدامات قابل توجهی در فرودگاه زاهدان انجام شد، برای مثال در فرودگاه زاهدان در بخش ایمنی نصب سامانه های کمک بصری در باند ۲۵ راست صورت گرفت.همچنین پروژه ساماندهی محاوط و روکش و آسفالت محاوط، بهسازی تأسیسات و نیروگاه اضطراری، بهسازی منازل سازمانی و مأمورسراها، بهسازی سقف ترمینال، بهسازی سرویس های بهداشتی، عایق کاری لوله های رفت و برگشت سیستم سرمایشی انجام شد.

نوسازی و بهسازی

خسروی بنجار افزود: ساختمان سامانه های کمک ناوبری یا ایستگاه های  CNS بهسازی شد، بخشی از جاده حفاظتی آسفالت شد و بهسازی سیستم روشنایی ایرساید و لندساید، ساماندهی فضای سبز، تعمیر و بازسازی خودروی اطفای حریق ایستگاه آتش نشانی و سیستم اعلان حریق ترمینال فرودگاه زاهدان  و بهسازی باسکول های بار و تسمه نقاله های بار مسافری نیز انجام شد.

وی ادامه داد: خرید و احداث مخازن آب ۸۰ مترمکعبی، خرید و نصب دوربین های پایش تصویری دیوار حفاظتی به منظور ارتقاء امنیت، خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور سیار ۱۵۰ کاوا و  روکش آسفالت لاین خروجی بلوار اصلی فرودگاه زاهدان از دیگر اقداماتی بود که در سال ۱۴۰۱ در فرودگاه زاهدان به انجام و اتمام رسید.

افزایش پرواز

مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی سامانه شبیه سازی برج تقرب پرواز فرودگاه زاهدان، در خصوص افزایش پروازها تصریح کرد: در دو مسیر تهران و مشهد افزایش پرواز صورت گرفت به گونه ای که مسیر زاهدان-تهران روزانه شده و در نوبت های صبح، ظهر، عصر و شب پرواز برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: پروازهای یادشده از طریق هواپیمایی کاسپین، چابهار ایر و سپهران صورت می گیرند.

پروازهای حج

خسروی بنجار در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی این فرودگاه برای پروازهای حج و اعزام زائرین به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: به منظور برقراری پروازهای حج و آمادگی لازم این فرودگاه، ترمینال ورودی خروجی فرودگاه زاهدان بهسازی شد و با بهینه سازی اقدامات لازم حرکت مسافر و جامه دان، کلیه فرآیندهای پذیرش زوار انجام می شود و فرودگاه زاهدان آمادگی پذیرش پروازهای حج را در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران خانه خدا را دارد.

وی تکمیل کرد: هرسال از فرودگاه بین المللی زاهدان برای حدود  ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر پرواز حج صورت می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.