| کد خبر: 254873 |

مدیرعامل شرکت واگن‌ سازی تهران تشریح کرد:

آخرین وضعیت واردات ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از چین

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت واردات ۶۳۰ دستگاه واگن از چین که بخش عمده آنها در داخل کشور مونتاژ خواهد شد، ارائه کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران، توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت واردات ۶۳۰ دستگاه واگن از چین که بخش عمده آنها در داخل کشور مونتاژ خواهد شد، ارائه کرد.

همه چیز درباره قرارداد ۶۳۰ واگن متروی پایتخت

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، مرتضی مقدمی، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره آخرین وضعیت قرارداد تولید واگن با مشارکت چینی ها توضیح داد: خوشبختانه این اواخر کارهای مربوط به تامین مبلغ پیش پرداخت قرارداد به خوبی پیش رفت و پیگیری های تمام ارکان ذیربط و ازجمله شرکت متروی تهران باعث شد این اقدام زیرساختی وارد مراحل عملیاتی شود. شرکت واگن سازی و شرکت سی آرسی چین که بخشی از سهام شرکت واگن سازی را در اختیار دارد، کنسرسیوم هستند و این پیش پرداخت به کنسرسیوم تعلق می گیرد که خوشبختانه پرداخت ۱۵درصد پیش پرداخت در مراحل نهایی بود است.

وی افزود: قرارداد تامین ۶۳۰ دستگاه واگن از محل مصوبه شورای اقتصاد در سال۱۳۹۵ است که طی آن قرار شده بود ۲۰۰۰دستگاه واگن برای متروی کلانشهرها تزریق شود. از این میان، سهم تهران ۶۳۰دستگاه واگن بود که به عنوان نخستین پکیج برای مناقصه آماده شد. حدودا ۱۲شرکت بین المللی در مناقصه این ۶۳۰دستگاه واگن شرکت کردند.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران ادامه داد: از این ۶۳۰دستگاه واگن کلا ۵۶واگن آماده از چین می آید و مابقی واگن ها یعنی ۵۷۴دستگاه واگن در کارخانه واگن سازی تهران ساخته می شود. این قرارداد ابعاد متنوع، گوناگون و مهم دیگری دارد ازجمله آنکه در نتیجه ساخت این ۶۳۰دستگاه واگن در چین و در تهران، کارشناسان شرکت واگن سازی تهران به چین رفته و در جریان ساخت ۵۶واگنی که قرار است آماده از چین به تهران بیاید، قرار می گیرند. بعد از آن، این کارشناسان به تهران آمده و از روی همان مدل ۵۷۴دستگاه واگن را در تهران خواهیم ساخت.

وی در پایان تصریح کرد: داخلی سازی قطعات در قالب قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن و یک همکاری مشترک صورت می پذیرد، با مبحث طراحی و احداث قطار ملی مترو که عمق داخلی سازی آن ۸۵درصد است، تفاوت دارد. به محض ساخت هر قطار و انجام تست های فنی و مهندسی، واگن ها وارد ناوگان متروی تهران می شوند و امیدواریم با تامین بموقع منابع مالی، کل ۶۳۰واگن ظرف مدت ۵ سال به ناوگان متروی پایتخت اضافه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.