| کد خبر: 254708 |

توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛

انتشار ۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱

مدیرکل اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از انتشار ۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری های کشور درروزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از انتشار ۱۱۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری های کشور درروزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، محمدرضا بیضاوی گفت: در "بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور" ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری ها پیش بینی شده بود تا با انتشار و فروش اوراق مشارکت، اعتبار مربوطه در طرح های زیربنایی شهرها هزینه شود.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سال گذشته کل مبلغ پیش بینی شده در قانون را در شهرداری های کلانشهر توزیع و به بانک مرکزی معرفی کرد که شامل شهرداری تهران، مشهد، شیراز، اهواز، کرج، تبریز، اصفهان، قم، کرمانشاه، اسلامشهر و همدان بودند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته میان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بانک مرکزی، بانک شهر و دیگر بانکها؛ شهرداری ها با تعیین بانک عامل نسبت به انتشار اوراق مشارکت طرح مترو، اتوبوسرانی یا بازآفرینی بافت فرسوده خود اقدام کردند و همه ان شهرها، به غیر از اسلامشهر، توانستند با فروش بخشی از اوراق در روز پایانی سال۱۴۰۱، امکان جذب کامل اعتبار در سال ۱۴۰۲ را برای شهرداری خود فراهم کنند.

بیضاوی توضیح داد: این میزان شامل ۷۸ هزارو ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار در حوزه مترو، ۸هزارمیلیارد ریال اعتبار در حوزه اتوبوسرانی و۳۱هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی بافت های فرسوده و جمعا به میزان ۱۱۸هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد و با پیگیری های صورت گرفته درصورت وجود مجوز قانونی و همکاری بانک مرکزی، مشکل شهرداری اسلامشهر نیز مرتفع شود تا تمامی اوراق به صورت کامل جذب گردند.

مدیرکل اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن تقدیر از مجموعه سیستم بانکی که در موضوع جذب اوراق مشارکت شهرداری ها همکاری داشتند، تأکید کرد: باتوجه به مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، لازم است شهرداری ها با ارائه قراداد عاملیت و ضمانت بانک عامل خود به سازمان بورس و اوراق بهادار و درج نماد، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به تعیین شرکت تامین سرمایه و فروش کل اوراق باقیمانده شهرداری اقدام کنند تا از ایجاد مشکلات در روزهای پایانی مواعد قانونی پیشگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.