| کد خبر: 254553 |

استاندار گیلان:

استاندار گیلان: پیمانکار راه‌ آهن رشت کاسپین خلع‌ ید شد

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات موجود در عدم تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین گفت: طی قرار داد با پیمانکار جدید مقرر شد پروژه راه آهن رشت کاسپین تا پایان بهار به بهره برداری برسد.

تین نیوز

نماینده عالی دولت در گیلان از خلع ید پیمانکار قبلی راه آهن رشت به کاسپین خبر داد و گفت: تکمیل این کریدور یکی از دستورات ریاست جمهور و تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید روند تکمیل پروژه با مدیریت جهادی باشد.

نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ریلی رشت کاسپین

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان گیلان ظهر امروز در حاشیه  بازدید روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ۶ و هفت این راه آهن در منطقه پیربازار با بیان اینکه راه آهن رشت ـ کاسپین با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم و ملی در سطح کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و شخص ریاست محترم جمهوری تأکید ویژه ای به تکمیل راه آهن رشت کاسپین و رشت آستارا همواره داشتند و سعی و تلاش دولت هم نیز بر همین است که تا پایان بهار راه آهن رشت ـ کاسپین به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در عدم تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین گفت: یکی از مشکلات مهم در کندی سرعت در روند تکمیل راه آهن رشت کاسپین کم کاری پیمانکار بوده که پیمانکار قبلی خلع ید و با پیمانکار جدید قرارداد امضا شد و همچنین مقرر شد این پروژه ملی و مهم تا پایان بهار به بهره برداری برسد.

وی با تأکید بر لزوم توجه و اهتمام دولت به تکمیل کریدور شمال به جنوب بیان کرد: تکمیل این کردیور یکی از دستورات ریاست محترم جمهوری و تأکیدات مقام معظم رهبری است زیرا تکمیل این پروژه می تواند منجر به رشد اقتصادی استان گیلان و حتی کشور و در نتیجه افزایش ارزآوری شود .

به گفته استاندار گیلان مقدمات آغاز عملیات احداث راه آهن رشت آستارا که دریای خزر را به خلیج فارس متصل می کند اجرایی شده و کار عملیاتی به زودی آغاز می شود.

عباسی تکمیل آزادراه رشت ـ قزوین در محدوده منجیل را گلوگاه ترافیکی گیلان دانست و تصریح کرد: استان گیلان یکی از مسافرخیزترین استان های کشور است که همین امر سبب شد تا همواره شاهد بروز ترافیک در جاده قزوین ـ رشت باشیم لذا تکمیل هشت کیلومتر آزادراه قزوین ـ رشت منجر می شود تا بار ترافیکی منطقه بسیار کاهش پیدا کند که دولت برنامه ویژه ای برای تحقق این امر دارد.

وی با اشاره تلاش های صورت سه برای تکمیل پروژه های مهم در استان گیلان گفت: محور فومن پونل ، سراوان ـ فومن، پل میدان گیل، راه سراوان به محور سیاهکل و کنارگذر انزلی از جمله پروژه های مهم در گیلان هستند که در سال جدید باید به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان در گیلان با بیان اینکه برای تکمیل پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین باید به صورت شبانه روزی فعالیت شود، افزود: روند تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین روند مطلوب و عادی دارد ولی برنامه دولت مدیریتی جهادی بوده لذا برای تکمیل پروژه های مهم در گیلان نیاز به مدیریتی جهادی است.

عباسی یکی از ویژگی های مهم در استان گیلان را بنادر و اقتصاد دریامحور برشمرد و بیان کرد: در شرایط فعلی منطقه و تقاضاهایی که برای ترانزیت کالا به گیلان و با توجه به ظرفیت بنادر و همچنین درخواست نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای منتقل کردن رسوبات از کشور روسیه به شرق، غرب و جنوب کشور، تکمیل کریدور شمال به جنوب بسیار حائز اهمیت بوده و این آمادگی وجود دارد که شهر رشت به عنوان هاب کالاهای تجاری قرار دهیم.

وی با اشاره به اقتصاد دریا محور بودن استان گیلان گفت: جمهوری اسلامی به لحاظ اقتصاد ندریامحور به واسطه دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر یک کشور بی نظیر است و مقام معظم رهبری در جلسه دو روز گذشته هم به این مسئله تأکید داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.