| کد خبر: 254409 |

«توسعه حمل‌ و نقل عمومی» اولویت اول شهرداری تهران نبود

مهمترین نقدی که می‌توان به عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ وارد دانست، این است که در سال گذشته قرار بود، اولویت اول مدیریت شهری توسعه حمل‌ ونقل عمومی باشد، اما با وجود این که اقداماتی در این زمینه در سال ۱۴۰۱ انجام شد، اما عملا شاهد آن بودیم که مساله حمل‌ ونقل عمومی در اولویت اول مدیریت شهری قرار نداشت

تین نیوز

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در سال گذشته موضوع گسترش و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی عملا در اولویت اصلی شهرداری قرار نداشت، گفت: امیدواریم با توجه بیشتر مدیریت شهری پایتخت به رعایت اصل شفافیت، امسال حتی شاهد یک مورد ارائه گزارشی که باعث ناراحتی خاطر شهروندان شود، نباشیم و در سال ۱۴۰۲ همه پرداختی ها چه در شهرداری تهران و چه در شورای شهر به صورت دقیق در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

شهرداری به جای طرح مسکن فکری برای آلودگی هوای پایتخت کند

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران  درباره مهمترین نقاط ضعف و قوت مدیریت شهری پایتخت در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: مهمترین نقدی که می توان به عملکرد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ وارد دانست، این است که در سال گذشته قرار بود، اولویت اول مدیریت شهری توسعه حمل ونقل عمومی باشد، اما با وجود این که اقداماتی در این زمینه در سال ۱۴۰۱ انجام شد، اما عملا شاهد آن بودیم که مساله حمل ونقل عمومی در اولویت اول مدیریت شهری قرار نداشت و همین مساله باعث شد که شهرداری در سال ۱۴۰۱ توفیق چندانی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک به دست نیاورد. 

وی افزود: مهمترین نقطه قوت عملکرد مدیریت شهری تهران در سال ۱۴۰۱ اصلاح ضوابط مربوط به احیای بافت فرسوده و زنده کردن مجدد بسته تشویقی مربوط به توسعه ساخت وساز در بافت های فرسوده پایتخت بود که امیدواریم از سال ۱۴۰۲ این بسته عملیاتی شود و شاهد استفاده بیشتر ساکنان محلات واقع شده در بافت های فرسوده تهران از این مشوق ها باشیم و در سال جدید جهشی جدی در احیای بافت فرسوده در سطح پایتخت رخ دهد. 

در سال جدید فرصت مناسبی برای توسعه حمل ونقل عمومی تهران ایجاد شده است 

امانی با تاکید بر این که شورای شهر بخش اعظم بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ را برای گسترش و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت در نظر گرفته است، گفت: شورای شهر فرصت لازم برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی تهران در سال جدید را برای شهرداری ایجاد کرده است و امیدواریم مدیریت شهری تهران در سال ۱۴۰۲ بتواند از این فرصت استفاده کند و به جای در اولویت قرار دادن موضوع قرارگاه مسکن به صورت عملی مساله حمل ونقل عمومی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا شاهد بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت در سال جدید و در نتیجه کاهش ترافیک در سطح شهر خواهیم بود. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دولت قول داده است که منابع مالی لازم برای پیش پرداخت ۶۳۰ واگن متروی خریداری شده از کشور چین را تامین کند و امیدواریم با پرداخت این مبلغ در سال ۱۴۰۲، تا دو سال آینده شاهد ورود واگن های جدید و توسعه ناوگان متروی تهران باشیم. همچنین در سال جدید شورای شهر علاوه بر بودجه های عادی سنواتی، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه را برای حمل ونقل عمومی در بودجه شهرداری پیش بینی کرده است که امیدواریم با تحقق درآمدهای مربوط به این اعتبارات، از نیمه دوم امسال آثار توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی را در سطح شهر تهران مشاهده کنیم. 

گلایه های شهروندان در حوزه های حمل ونقل عمومی و خدمات شهری به حق است 

امانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱، اهالی پایتخت در سال گذشته به صورت ملموس شاهد بهبود وضعیت ارائه خدمات توسط مدیریت شهری در زندگی خود نبودند، عنوان کرد: شهروندان تهرانی حق دارند که برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی و خدمات شهری از شهرداری مطالبه گری کنند و گلایه آنها در این حوزه ها کاملا به حق است. اما اهالی پایتخت باید توجه داشته باشند که به نتیجه رسیدن برخی اقدامات زمان بر است که از جمله این اقدامات می توان به برنامه های حوزه فنی و عمرانی اشاره کرد که امیدواریم در سال جدید اتفاقات قابل توجهی در این حوزه رخ دهد. 

وی در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی ها و وعده های شهرداری تهران، قرار است در سال ۱۴۰۲ پروژه هایی مثل بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه امام رضا (ع)، بزرگراه یادگار امام (ره) و ... تکمیل شود تا مردم به صورت ملموس تغییراتی را در حوزه فنی و عمرانی پایتخت در زندگی خود احساس کنند. 

وعده شهرداری تهران برای بهبود وضعیت امنیت شغلی کارکنان در سال ۱۴۰۲ 

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت نیروهای انسانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: در سال گذشته تغییر قابل توجهی در شرایط نیروهای انسانی مدیریت شهری پایتخت رخ نداد، البته شهرداری تلاش کرد که در سال ۱۴۰۱ برای ایجاد احساس تعلق و رضایت در کارکنان خود، از بسته خرسندساز رونمایی کند، اما نتیجه ارائه چنین بسته هایی در زندگی کارکنان شهرداری زودگذر است و نمی تواند مشکلات این افراد را به صورت اساسی حل کند. 

نماینده مردم تهران در پارلمان شهری پایتخت ادامه داد: مهمترین مشکلات پرسنل شهرداری به دو حوزه تامین مسکن و ارتقای جایگاه شغلی مربوط است و کارکنان مدیریت شهری نیاز دارند که نسبت به وضعیت امنیت شغلی خود اطمینان خاطر داشته باشند. در همین راستا مدیران شهرداری تهران وعده داده اند که در سال جدید برنامه هایی را برای بهبود وضعیت شغلی پرسنل اجرا کنند و شورای شهر نیز در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، برنامه هایی را به صورت خاص برای بهبود شرایط پرسنل شهرداری بخصوص در حوزه امنیت شغلی پیش بینی کرده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه ها شاهد تغییراتی محسوسی به نفع کارکنان شهرداری باشیم. 

لزوم توجه بیشتر مدیریت شهری تهران به رعایت اصل شفافیت در سال جدید 

امانی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح شفافیت در عملکردهای مالی شهرداری تهران بخصوص در زمینه پرداخت حقوق مدیران و پرسنل مدیریت شهری گفت: شورای شهر هم از گذشته مصوباتی را برای ارتقای سطح شفافیت در امور مالی شهرداری تهران داشته است و هم در برنامه چهارم مدیریت شهری و لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری که در ماه های پایانی سال ۱۴۰۱ به تصویب شورا رسید، مجددا بر لزوم رعایت اصل شفافیت و لزوم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مدیریت شهری در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شد. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم با توجه بیشتر مدیریت شهری پایتخت به رعایت اصل شفافیت، امسال حتی شاهد یک مورد ارائه گزارشی که باعث ناراحتی خاطر شهروندان شود، نباشیم و در سال ۱۴۰۲ همه پرداختی ها چه در شهرداری تهران و چه در شورای شهر به صورت دقیق در سامانه شفافیت بارگذاری شود و در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد. 

وی در پایان تصریح کرد: مهمترین انتظار مردم از شهرداری تهران در سال جدید، کاهش آلودگی هوا و بهبود وضعیت ترافیک شهر است که گسترش و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان دستور کار اصلی امسال شهرداری می تواند در هر دو زمینه نقش مهمی ایفا کند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.