| کد خبر: 254111 |

پیش بینی اختلال در ترددهای جاده ای جنوب شرق کشور

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: طبق پیش بینی ها از امروز تا فردا اکثر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در بعضی از مناطق نیز طوفان شن دور از انتظار نیست که سبب اختلال در ترددهای جاده ای به سمت یزد و سیستان و بلوچستان نیز می شود.

تین نیوز

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: طبق پیش بینی ها از امروز تا فردا اکثر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در بعضی از مناطق نیز طوفان شن دور از انتظار نیست که سبب اختلال در ترددهای جاده ای به سمت یزد و سیستان و بلوچستان نیز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیده حبیبی  با اشاره به اینکه امروز سرعت وزش باد شدید در شهرستانهای رفسنجان، انار و مس سرچشمه بیشتر خواهد بود، افزود: بیشینه سرعت وزش باد برای روز سه شنبه در شرق و جنوب شرق استان(فهرج، ریگان و زهکلوت) و جنوب استان کرمان خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام سرعت وزش باد طی امروز با تاکید بر اینکه «اعلام کنونی سرعت وزش باد در استان کرمان اینک فایده ای ندارد چون این سرعت تا پایان امروز بیشتر هم خواهد شد»، ادامه داد: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از امروز تا فردا در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد و سیستان و بلوچستان در پی ناپایداری های جوی(وزش باد خیلی شدید و گردوخاک) وجود دارد از اینرو مسافرانی که قصد تردد در این مسیرها دارند احتیاط لازم را داشته باشند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به کاهش دید و کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک طی امروز و فردا در استان کرمان تصریح کرد: با توجه به وقوع این پدیده گروه های حساس(بیماران قلبی، ریوی و سالمندان) از حضور در فضاهای باز طی روزهای پیش بینی شده خودداری کنند.

حبیبی اظهارداشت: فعالان ساخت و ساز و عمران مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه های گلخانه ای را در دستور کار قرار دهند.

بارش های پراکنده

وی گفت: طبق پیش بینی روزهای گذشته از امروز تا چهارشنبه در اکثر مناطق استان ناپایداری جوی چون افزایش ابر، رگبار پراکنده، باران همراه با رعدو برق، بارش احتمالی تگرگ و برف در ارتفاعات وجود دارد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: کاهش دما طی این هفته در استان کرمان محسوس نیست و نسبت به هفته گذشته گرم تر است اما در هفته آینده احتمال کاهش دما در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: دمای شهر کرمان نیز امروز در خنک ترین ساعت به حداقل ۱۳ درجه و در گرمترین ساعات به ۲۱ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.