| کد خبر: 253546 |

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی:

شناسنامه شایستگی برای کارکنان وزارت راه و شهرسازی طراحی و ایجاد می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: نظام اداری منزه در سایه سار تحول در فرآیندهای سازمانی محقق می شود و در این راستا می توان برای همکاران شناسنامه شایستگی طراحی و ایجاد کرد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: نظام اداری منزه در سایه‌سار تحول در فرآیندهای سازمانی محقق می‌شود و در این راستا می توان برای همکاران شناسنامه شایستگی طراحی و ایجاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایمان اسلامیان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست فرهنگ سازمانی و سلامت اداری که  با حضور مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، رئیس دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری، معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، و جمعی از مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد، گفت: بنا بر دستور مقام عالی وزارت که بر ارتقا و بهره‌مندی از حضور بانوان در بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی مورد تأکید قرار گرفته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد کژکارکردی ها و انحرافات اجرایی با حضور بانوان کمتر می‌شود و نقش پررنگ آن‌ها شاخص‌های بهبود در نظام اداری محقق می‌کند.

اسلامیان با اشاره به دشواری تغییر و تحول در امور اظهار کرد: فرهنگ سلامت اداری مورد تأکید همگان است، اما با بررسی اجمالی، این پیام حاصل می‌شود که وضع موجود، آرمانی نیست، بنابراین بایستی اراده و برنامه‌ریزی برای تحول با اولویت بخشی به آن در دستور کار ما قرار بگیرد.

ضرورت تحول فرهنگ سازمانی

وی در خصوص اجرایی سازی تحول و تغییرات محسوس گفت: برنامه‌های میان مدت و بلند مدت با اولویت‌بخشی به موضوع تحول، طرح‌ریزی شود، سپس فرهنگ سازمانی تدوین و اجرا شود.

اسلامیان افزود: باید همت جمعی پیشه کنیم و تحول فرهنگ سازمانی را پیش ببریم.

وی با اشاره به دسته‌بندی کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه ادامه داد: توسعه‌یابی با دو حکم محرز می‌شود، یکی اراده و خواست و دیگری توان و دارابودن ابزار توسعه که در این راستا وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه با اراده تغییر و تجهیز به امکانات لازم برای تغییر می‌تواند پیشگام باشد.

فرهنگ سازمانی، مهم‌ترین شاخص توسعه کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مهم ترین شاخص توسعه کشور همین فرهنگ سازمانی است که کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. در سلامت اداری در دفتر بازرسی نیز مهمتر از برخورد با مظاهر فساد، جلوگیری از ایجاد تخلف و فساد است.

وی در ادامه اذعان داشت: دست یاری به سوی همه داریم تا با بازآفرینی فرآیندهای سازمانی که حتی به آن خو کرده ایم، تغییر و تحول ایجاد کنیم و نتیجه بهبود، یک نظام اداری منزه باشد. بر این اساس مبتکر و پیشنهاد دهنده روال‌ها و سیستم های تغییر مدیریت باشیم تا بر شایسته‌گزینی و مدیریت جامه عمل پوشانده شود؛ چراکه بسیاری از مشکلات در تعالی نظام اداری ناشی از عدم وجود یک روال شایسته گزینی مناسب و بهره ور است که نتیجه آن افول و سقوط فرهنگ سازمانی و بروز فساد است.

اسلامیان گفته‌های خود را کامل کرد و توضیح داد: با انفجار جهالت که ناشی از در رأس بودن افراد نالایق و به تبع آن به‌کار گیری دیگر افراد فاقد شایستگی است، نظام اداری که قرار است عامل توسعه باشد، مانع توسعه می‌شود.

ایجاد شناسنامه شایستگی

وی با طرح موضوع "شناسنامه شایستگی" ادامه داد: تلاش می‌شود یک  نظام شایسته گزینی کارا و بهره ور را ایجاد کنیم و همه همکاران یک شناسنامه شایستگی داشته باشند که توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و کارآمدی آنان مشخص باشد،برای پست سازمانی خود آموزش ببینند و یا گردش شغلی داشته باشند و در این راستا از نظرات همه چه به‌صورت مصداقی و چه فرآیندی کمک می‌گیریم که مدیریت استعداد واقعی و بهینه صورت بگیرد و نظام اداری منزه و بهره‌ور را شاهد باشیم.

نشست فرهنگ سازمانی و سلامت اداری با حضور مدیرکل دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، رئیس دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری، معاون دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان، و جمعی از مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

 
 
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.