| کد خبر: 253462 |

◄ سخنی کوتاه در مورد شهر هوشمند/ الزامات شهر هوشمند چیست؟

بسیاری از متخصصان شهری ما هنوز درک درستی از شهر هوشمند ندارند.

تین نیوز

بسیاری از متخصصان شهری ما هنوز درک درستی از شهر هوشمند ندارند.

به گزارش تین نیوز ، کلمه شهر هوشمند که در برنامه های انتخاباتی و مصاحبه هر روز شهرداران به چشم می خورد، تبدیل به ورد زبان بسیاری از مدیران میانی شهری شهرهای کشور ما شده است. اما با نگاهی به سرانه مطالعه در ایران می شود اطمینان داشته باشیم که بسیاری از متخصصان و مدیران شهری، هنوز درک درستی از شهر هوشمند و تفاوت آن با رشد هوشمند پیدا نکرده و تنها این واژه را بدون درک صحیح و یا اعتقاد و برنامه و تنها برای خوشنودی مقام مافوق خود تکرار می کنند. 

اصطلاح «شهر هوشمند» اندکی مبهم به نظر می رسد. برخی افراد از آن به عنوان شهری یاد می کنند که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می برد تا خدمات عمومی را در اختیار شهروندان بگذارد و بعضی افراد دیگر بر این باورند که شهرهای هوشمند، فناوری اطلاعات و هر آنچه مربوط به آن می شود را مورد استفاده قرار داده تا هوشمندترین و کارآمدترین منابع را مورد استفاده قرار دهند. در نتیجه می توانند هزینه استفاده از انرژی را به حداقل برسانند، نحوه ارایه خدمات را بهبود بخشند، کیفیت زندگی را ارتقا داده و آسیب رسانی به محیط زیست را به میزان قابل ملاحظه ای پایین بیاورند و البته تمام این اتفاقات را در سایه استفاده از نوآوری ها و به حداقل رساندن مصرف سوخت های کربنی محقق سازند. 

الزامات شهر هوشمند شامل زیرساخت های ارتباطی، آموزش شهروندی و کارکنان سازمان های خدمت رسان است تا بتوان ارایه و دریافت خدمات را بر بستر شبکه های اطلاعات رواج داد. رشد هوشمند هم نوعی رویکرد برای رشد حریم و محدوده شهرهاست که تمرکز بر رشد متوازن در مرکز شهر و حفظ و ارتقای ظرفیت های محلی و نواحی حومه به جای توسعه فیزیکی بی رویه دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.