| کد خبر: 253373 |

به هوش باشید که تهران در معرض خطر است؛

◄ پیشینه مرکز کنترل ترافیک تهران و وضعیت ناهنجار فعلی

برای کنترل هوشمند زمانبندی چراغ تقاطع های تهران و سایر تجهیزات، مشاهدات ترافیک و کنترل سرعت و دیگر اقداماتی از این دست، مرکز کنترل ترافیک در سال ۱۳۷۱ راه اندازی و در ادامه در چارچوب قانون شرکت کنترل ترافیک تهران، تاسیس شد.

تین نیوز

برای کنترل هوشمند زمانبندی چراغ تقاطع های تهران و سایر تجهیزات، مشاهدات ترافیک و کنترل سرعت و دیگر اقداماتی از این دست، مرکز کنترل ترافیک در سال ۱۳۷۱ راه اندازی و در ادامه در چارچوب قانون شرکت کنترل ترافیک تهران، تاسیس شد. 

به گزارش تین نیوز ، متناسب با پیشرفت های جهانی در زمینه هوشمند سازی،  تهران نیز کم و بیش تجهیز شد و این روند ۳۰ ساله بدون توجه به گرایش های سیاسی شورا و شهرداری ادامه یافت و در این مدت مرکز مذکور مشغول ارائه خدمات فنی به شهروندان برای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی بوده است. 

در طی سال ها؛ فارغ التحصیلان دانشگاه جذب مجموعه شده و در کار فنی خود خبره شده اند.  حتی به جرات می توان گفت بر خلاف گزارش های فنی مرکز کنترل ترافیک که به تواتر در اخبار پخش می شود، اخبار مدیریتی مجموعه کمتر منتشر شده و اصلا نیازی به مانور روی آن نبوده است.

این هم دلیلی است که این مجموعه صرفا به وظایف فنی خود مشغول و در این 30 سال مجموعه بی حاشیه و مطلوبی بوده است.

اما بیش از یک ماه است که این مجموعه فاقد مدیرعامل و شرکت در حال فروپاشی است و نیروهای فنی در حال جدا شدن از آن هستند.

همچنین شرکت های پیمانکار طرف قرارداد این مجموعه حاضر به تمدید قراداد و عقد قرارداد جدید نیستند. 

متاسفانه به زودی ممکن است روند افزایش خرابی های دستگاه های نصب شده در شهر و قفل شدن ترافیک اتفاق بیفتد. همچنین اگر مدیریت در مجموعه نباشد، به کارکرد صحیح اقدامات ایمنی تونل های شهر اطمینانی نیست و خدای ناکرده حوادث ناگوار تونل های شهر از هر فاجعه ای عظیم تر خواهد بود. 

سوال: چرا انتخاب یک مدیرعامل دچار شرایطی چنین بغرنج شده است؟ 

حدود یک ماه قبل، معاون حمل و نقل شهردار تهران، یک نفر را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد و انتظار می رفت پس از مدتی که شرکت با سرپرستی اداره شده بود، کارها به روال عادی برگردد. 

اما شنیده شد که این انتخاب به مذاق فردی خوش نیامده و انتظار دارد دوستان خود را بر سیستم های ITS  شهرداری تهران تحمیل کند. 

با اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران که خود سابقه اجرایی دارند، مخالف اقدامات زیاده خواهی این فرد هستند اما این روند اصلاح نشده است. 

امید است قبل از هر اتفاقی، شورای شهر و مقامات امنیتی نظارتی این فرد را از شهرداری تهران دور کنند. به هوش باشید که تهران در معرض خطر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.