| کد خبر: 253368 |

بهره برداری از مترو پرند به همراه ۴ ایستگاه کاشانی، شهرزیبا، شهران و کوهسار در سال آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برنامه های شاخص این معاونت در سال آینده را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برنامه های شاخص این معاونت در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، جلال بهرامی ضمن تشریح عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال جاری اظهار کرد: در بخش مترو بهره برداری از ایستگاه هفده شهریور، پایانه و پارکینگ اکباتان، ورودی دوم ایستگاه یادگار امام(ره)، ورودی دوم ایستگاه اشرفی اصفهانی و ورودی دوم ایستگاه شهید رضایی انجام شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به انجام تست سرد مسیر خط مترو فرودگاه امام(ره) تا پرند در تیرماه امسال، خاطرنشان کرد: تست گرم ۹ کیلومتر مسیر از خط ۶ مترو حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه تربیت مدرس و ۴ کیلومتر مسیر از خط ۷ مترو حدفاصل ایستگاه میدان صنعت تا ایستگاه میدان کتاب نیز امسال صورت گرفت.

بهرامی همچنین تصریح کرد: در بخش مترو، ۱۳۳ دستگاه واگن یک طبقه و ۲ دستگاه واگن دو طبقه نیز اورهال شده است.

ورود ۲۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی

وی از خرید و تحویل ۲۲۴ دستگاه اتوبوس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس تک کابین دیزلی در قرارداد مستقیم شهرداری تهران با شرکت ایرانخودرو دیزل جذب شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه ۱۴۲ دستگاه اتوبوس تک کابین دیزلی نیز از محل قرارداد وزارت کشور با شرکت ایرانخودرو دیزل به ناوگان اضافه شد، گفت: همچنین ۳۲ دستگاه اتوبوس تک کابین دیزلی از محل قرارداد وزارت کشور با شرکت عقاب افشان جذب شده است.

وی با اشاره به رونمایی از دو دستگاه اتوبوس برقی از ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق بخش خصوصی جهت بکارگیری در خط جمهوری – بهارستان در بهمن ماه امسال، خاطرنشان کرد: خرید و تحویل ۶۲ دستگاه مینی بوس از شرکت بهمن دیزل توسط شهرداری تهران، خرید و بکارگیری ۲۰ دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولین، بازسازی ۷۹ دستگاه اتوبوس فرسوده و راه اندازی ۴۶۷ دستگاه اتوبوس غیرفعال و تعویض مخازن ۲۲۲ دستگاه اتوبوس گازسوز از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است.

۲ هزار و ۵۳۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شد

بهرامی با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۵۳۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شد، اظهار کرد: رونمایی از ۶۳۰ دستگاه ون جدید نیز در سال جاری انجام شد.

وی با اشاره به برنامه های کاهش و پایش آلاینده های هوا در تهران، تصریح کرد: در این راستا تفاهم نامه مشترک با شرکت پست جهت تبدیل ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری به برقی منعقد و از ۹۰ دستگاه موتورسیکلت برقی از ۵۰۰ دستگاه موضوع تفاهم نامه تحویلی به موزعین شرکت پست رونمایی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مرکز معاینه فنی آزادی در منطقه ۲۲ با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است، یادآور شد: در بخش مدیریت تقاضای سفر، افتتاح پارکینگ امیرکبیر و شهید مدنی انجام شد.

آغاز ساماندهی ۲۱ هزار فضای پارک حاشیه ای در تهران

وی از آغاز ساماندهی ۲۱ هزار فضای پارک حاشیه ای در مناطق ۳، ۱۱ و ۱۲ خبر داد و افزود: انجام مزایدات و انعقاد قرارداد در مناطق ۲، ۶، ۷، ۱۰ و ۱۷ جهت پوشش دهی ۴۹ هزار فضای پارک در سطح این مناطق از دیگر برنامه های مدیریت تقاضای سفر در سال جاری بوده است.

بهرامی با بیان اینکه تا پایان اسفندماه مسیر مترو حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه تربیت مدرس به طول ۹ کیلومتر بهره برداری می شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه کارگر، هفت تیر و میدان ولیعصر (عج) در خط ۶ متروی تهران تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری ۱.۲ کیلومتر مسیر به همراه ایستگاه پروانه در توسعه غربی خط ۴ متروی تهران، بهره برداری از ۴ کیلومتر مسیر حدفاصل ایستگاه میدان صنعت تا ایستگاه میدان کتاب و بهره برداری از ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ متروی تهران تا پایان اسفند ماه امسال پیش بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح برنامه های شاخص این معاونت در سال آینده، گفت: بر اساس آنچه برنامه ریزی کرده ایم ایستگاه لاله در خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ایستگاه پرند در سال ۱۴۰۲

وی افزود: بهره برداری از  ۱۹ کیلومتر مسیر حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند به همراه ایستگاه پرند نیز در خرداد ماه سال آینده پیش بینی شده است.

بهرامی با اشاره به بهره برداری از ۵/۵ کیلومتر مسیر باقیمانده بخش شمالی حدفاصل ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار به همراه ۴ ایستگاه کاشانی، شهر زیبا، شهران و کوهسار در سال آینده، یادآور شد: ایستگاه های باقی مانده بدنه اصلی خط ۶ شامل ایستگاه های میدان خراسان، سرباز، بهار شیراز، شهید نجات اللهی، هفده شهریور و شهدای کن در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره برداری از یک کیلومتر مسیر باقیمانده بخش جنوبی حدفاصل ایستگاه ورزشگاه تختی تا ایستگاه بسیج به همراه ایستگاه ورزشگاه تختی خبر داد و افزود: بهره برداری از ۱.۵ کیلومتر مسیر حدفاصل ایستگاه پروانه تا ایستگاه کاشانی به همراه ایستگاه کاشانی واقع در توسعه غربی خط ۴ نیز برای سال آینده برنامه ریزی شده است؛ همچنین اورهال ۲۰۰ دستگاه واگن مترو نیز در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

بکارگیری ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سال آینده

وی به برنامه های ناوگان اتوبوسرانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: خرید و بکارگیری ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل توسط شهرداری شامل ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز و ۴۶۰ دستگاه اتوبوس دیزلی در دستور کار ما قرار دارد.

بهرامی تأکید کرد: خرید و به کارگیری ۲۰۰ دستگاه مینی بوس توسط شهرداری، تحویل و بکارگیری ۹۵۰ دستگاه اتوبوس تک کابین موضوع قراردادهای وزارت کشور با خودروسازان داخلی، ورود و بکارگیری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین با همکاری وزارت کشور، ورود و بکارگیری هزار و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی و تأمین و بکارگیری ۲۰ دستگاه ون ویژه معلولین و جانبازان در سال آینده پیش بینی شده است.

وی از برنامه ریزی برای بازسازی ۴۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده خبر داد و افزود: ۲۰۰ دستگاه دوکابین بخش عمومی، ۵۰ دستگاه تک کابین بخش عمومی و ۲۰۰ دستگاه تک کابین بخش خصوصی در سال آینده بازسازی خواهد شد.

بیش از ۲ هزار دستگاه تاکسی نوسازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نوسازی ۳۰۰ دستگاه ون مسافری از طریق اعطای تسهیلات  و در صورت تحقق منابع تبصره ۲۰ انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: نوسازی ۲ هزار دستگاه تاکسی سواری و هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه ون دیگر نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی با تأکید بر کمک به بازسازی ۱۵۰ دستگاه ناوگان ون، یادآور شد: ارائه ۵۰ هزار فقره تسهیلات اخذ گواهی معاینه فنی و آغاز عملیات احداث ساختمان آزمایشگاه مرجع نیز در سال آینده انجام می شود.

بهرامی از تکمیل و افتتاح پایانه جدید شرق به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی شرق تهران خبر داد و افزود: پارکینگ شهید مینابی در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی ساخت و تکمیل ۳ پارکینگ طبقاتی بغدادی، باقری و بعثت نیز انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.