| کد خبر: 253327 |

در دیدار با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌ گذاران در بنادر جنوبی ایران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه گذاران در بنادر جنوبی ایران خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع از آمادگی ایران برای ترانزیت یک میلیون تن کالا از آسیای مرکزی و جذب سرمایه گذاران در بنادر جنوبی ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بوری کریم اف رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع با شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در 14 اسفند ماه در ساختمان دادمان دیدار و درباره مسائل حمل ونقل بین المللی و ترانزیت بحث و گفتگو کردند.

در این نشست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف گذاری ترانزیت 20 میلیون تن کالا از ایران بیان داشتند که  با وجود تلاش های صورت گرفته با بررسی عملکرد 11 ماهه ساله جاری محمولات عبور، تسهیل و روان سازی ترانزیت با کشورهای آسیای مرکزی وافی به مقصود نبوده و لازم است عملا هماهنگی های جامع و کامل انجام شود.

در ادامه این نشست، رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع طرح ابتکاری اجرای «رالی بین المللی» را با هدف استحکام روابط تجاری، فرهنگی و ادبی را پیشنهاد و توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی را پراهمیت تلقی و بر تلاش در این خصوص تاکید کرد.

طرح ابتکاری «رالی بین المللی»  هفتم فروردین 1402 ، آغاز و با عبور از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان و بازدید از محورهای مواصلاتی و مکان های زیارتی مسیر با برگزاری کنفرانس های علمی و اجرایی در پایتخت های کشورهای مسیر پیشنهاد شد.

سخنرانی هیئت های هریک از کشورها و تبادل پیشنهادها، تجربیات و دانش حمل ونقلی از محورهای برنامه رالی بین المللی می باشد که با مشارکت نمایندگان بخش خصوصی و تشکل ها همراه خواهد بود. 

افزایش میزان تردد میان ایران و ترکمنستان، تعیین وزارت خارجه به عنوان محور هماهنگی برگزاری رالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران، اعلام آمادگی تا 1 میلیون تن ترانزیت کالا از سمت آسیای مرکزی از موارد مطرح شده دو طرف در ملاقات پیش گفته بوده است.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.