| کد خبر: 253325 |

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر از پایانه های خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار نفر جابجا شده اند که از این تعداد یک میلیون و ۷۴ هزار نفر از این مسافران داخل استان و ۷۰۴ هزار نفر به خارج از استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب شاهد رشد ۵۱ و ۵۰ درصدی بوده ایم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: تعداد سفرهای برون استانی نیز ۶۱ هزار و ۷۵۵ سفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۱ درصدی بوده ایم.

حاجی صفری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدا شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با تعداد ۸۰۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۶۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و ۲۶۷ دستگاه سواری کرایه ، ۲۱۹ دستگاه مینی بوس و ۲۷۶ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران ، کاهش هزینه های سفر ، کاهش سفرهای داخل شهری ، کاهش مخاطرات زیست محیطی، تسهیل در دسترسی به محلهای صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه های مسافری و شرکت های حمل و نقل ، امکان صدور بلیت اینترنتی از طریق وب سایت شرکت های حمل و نقل مسافر برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نسبت به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافران برای کلیه شرکت های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان اقدام شده که در صورت افتتاح سرویس فوق العاده با ارسال پیامک اطلاع رسانی لازم به متقاضی سفرانجام خواهد شد.

حاجی صفری خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.