| کد خبر: 253324 |

با هدف ارتقای ایمنی راه ها برای سفرهای نوروزی انجام شد؛

رفع دو نقطه پرتصادف پیچ های «فیض آباد» و «بن چنار» در شهرستان آشتیان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان، از اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف پیچ فیض آباد در محور «آشتیان - حاتم آباد» و پیچ بن چنار در محور «آشتیان - سه راهی تفرش» و تلاش برای افزایش سطح ایمنی راه ها در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان، از اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف پیچ فیض آباد در محور «آشتیان - حاتم آباد» و پیچ بن چنار در محور «آشتیان - سه راهی تفرش» و تلاش برای افزایش سطح ایمنی راه ها در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، صابر کربلایی حسنی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه تاکنون نیروهای راهداری شهرستان آشتیان عملیات ویژه ای را برای آماده سازی جاده ها برای سفرهای نوروزی انجام داده اند گفت: با توجه به بارش برف در هفته های اخیر و برفروبی و نمک پاشی سطح جاده ها، تابلوها و علائم ایمنی تخریب یا نیاز به شستشو داشته اند که بیش از ۲۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی شستشو و بیش از ۶۰ عدد تابلو و علائم ایمنی جدید در محورهای مواصلاتی این شهرستان نصب شده است.

 وی ادامه داد: دو عدد پایه و چراغ چشمک زن نیز در محور آشتیان - راهجرد طراحی و نصب شده و کلیه چراغ های چشمک زن موجود در محورهای مواصلاتی تعمیر و بروزرسانی شده است.

مسافران در طول سفر به دنبال مکانی برای استراحت، تجدید قوا و رفع خستگی رانندگان هستند که این موضوع درصد زیادی از آمار تصادفات جاده ای را کاهش می دهد که در همین راستا کربلایی حسنی گفت: بازدیدهای مستمری از مجتمع های خدماتی رفاهی ماه منیر و ارغوان در محورهای مواصلاتی آشتیان - راهجرد و اراک - سلفچکان و همچنین شرکت های مسافربری و باربری شهرستان آشتیان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافرین و کاربران جاده ای به عمل آمده است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آشتیان بیان کرد: در اثر عملیات راهداری زمستانی سطح بسیاری از جاده ها تخریب و نیاز به لکه گیری دارد که بخش عمده ای از آن ها در محورهای مواصلاتی شهرستان آشتیان با استفاده از ۳۰ تن آسفالت سرد لکه گیری شده است.

وی افزود: پیچ حادثه خیز «فیض آباد» در محور آشتیان - حاتم آباد اصلاح و نقاط پرتگاهی آن با استفاده از عملیات خاکی به حجم ۵۰۰ متر مکعب بارریزی شده و همچنین با نصب ۴۰ عدد استوانه ایمنی و بشکه ایمنی دماغه های سطح جاده ها ایمن سازی شده است.

ترانشه برداری، شانه سازی و تعریض پیچ بن چنار در محور آشتیان - دوراهی نیز به طول ۲۰۰ متر و با ۷۰۰ مترمکعب عملیات خاکی بصورت امانی توسط راهداران شهرستان آشتیان با استفاده از ماشین آلات در اختیار انجام شده است.

صابر کربلایی حسنی اظهار داشت: در محور روستایی «صالح آباد - چشمه خورزن» به طول ۱۴ کیلومتر و با استفاده از یک دستگاه گریدر عملیات تصحیح و ریگلاژ جاده انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.