| کد خبر: 253292 |

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا:

صدور گذرنامه دانشجویان بین المللی غیرحضوری شد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که شمار دانشجویان بین المللی در ایران ۲ برابر شده است، گفت: صدور گذرنامه این دانشجویان از امروز به صورت غیرحضوری انجام می شود.

تین نیوز

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که شمار دانشجویان بین المللی در ایران ۲ برابر شده است، گفت: صدور گذرنامه این دانشجویان از امروز به صورت غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ علی ذوالقدر روز دوشنبه در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی در ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: در حال حاضر جذب دانشجویان خارجی ۲ برابر شده است و ما تلاش می کنیم روند صدور گذرنامه را برای این دانشجویان تسهیل کنی.

وی تصریح کرد: صدور غیرحضوری گذرنامه برای دانشجویان بین المللی به صورت آزمایشی بخشی را به صورت سیستمی انجام دادیم و یک سال کار تخصصی برای این هدف انجام شده است و ۴۲ جلسه فنی تخصصی نیز در این باره برگزار کردیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا یادآور شد: حدود ۱۵ روز است که اقدام عملیاتی و سیستمی برای انجام الکترونیکی امور مهاجرت دانشجویان بین المللی به صورت پایلوت انجام شده است و از امروز بدون حضور دانشجوی خارجی در مراکز پلیس این امکان فراهم شده است.

سردار سرتیپ ذوالقدر تصریح کرد: در حال حاضر جذب دانشجویان خارجی دو برابر شده و ما تلاش می کنیم گذرنامه را برای این دانشجویان تسهیل کنیم و به صورت آزمایشی بخشی از این کار را به صورت سیستمی انجام دادیم که یک سال کار تخصصی برای این هدف انجام شده است و ۴۲ جلسه فنی تخصصی برگزار کردیم.

وی همچنین اظهار داشت: از امروز به بعد دیگر نیاز نیست دانشجویان بین المللی به پلیس گذرنامه مراجعه کنند و به زودی اطلاعات دانشجویان خارجی به طور کاملاً الکترونیکی ثبت و دریافت می شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا ادامه داد: ما از بیش از ۱۲۰ کشور دنیا مقیم در ایران داریم که اغلب آنها دانشجویان خارجی هستند.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.