| کد خبر: 253284 |

شهید بایندر، معمار نیروی دریایی معاصر و بنیانگذار نهادهای دریایی کشور

«دریادار بایندُر» عنوان فیلمنامه ای است که قرار است به کارگردانی عبدالرحمن شلیلیان و مشاوره امرالله احمدجو و بهروز افخمی به فیلمی درباره معمار نیروی دریایی معاصر بپردازد.

تین نیوز

«دریادار بایندُر» عنوان فیلمنامه ای است که قرار است به کارگردانی عبدالرحمن شلیلیان و مشاوره امرالله احمدجو و بهروز افخمی به فیلمی درباره معمار نیروی دریایی معاصر بپردازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، عبدالرحمن شلیلیان برنده بخش فیلمنامه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای فیلمنامه دریادار بایندُر گفت: فیلمنامه بایندر کاری سینمایی  و پروژه ای سنگین است و به پیش تولید مبسوطی نیاز دارد.

شهید بایندر

وی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش تامین لجستیک این فیلم و پشتیبانی های مورد نیاز را تعهد کرده است. همچنین جامعه دریایی کشور هم قول هایی داده اند که حمایت کنند.

شلیلیان افزود: قرار هست جلسه ای با حضور فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با (البته جلسات متعددی هم قبلا با ایشان داشتیم) مدیران ارشد دریایی کشور برگزار و جلب مشارکت و تامین منابع مالی بشود.

شهید بایندر

کارگردان فیلم «دریادار بایندُر» بیان داشت: باتوجه به اینکه بایندر بنیانگذار نیروی دریایی دوره معاصر ایران بوده و در حقیقت معمار و پدر نیروی دریایی نوین ایران محسوب می شود، از طرفی بنیانگذار بسیاری از نهادهای دریایی کشور (گمرک و سازمان بنادر) هم به حساب می آید.

وی عنوان نمود: زمانی که در حدود ۹۵سال پیش کارخود را در حوزه دریای شروع می کند، در آن زمان هیچ ارگان و نهاد دریایی نداشتیم و یا بصورت جدی وجود نداشت. به همین خاطر مسئولیت و عهده دار چندین کار دیگر را در حوزه دریا داشته؛ از جمله مقررات دریایی و ایجاد شرایط ایمنی برای تردد دریایی شناورها و کشتی ها.

شهید بایندر

شلیلیان گفت:به این خاطر جامعه دریایی بصورت عام مدیون بایندر هستند که از این حیث قرار است مدیران دریایی کشور در بسترتامین منابع تولید فیلم مشارکت نمایند.

وی درباره فیلمنامه «دریادار بایندُر» اضافه کرد: خود فیلمنامه حاصل چندین سال مطالعه است و برای این کار تحقیقات میدانی و کتابخانه ای انجام شده است. به همین خاطر با رعایت خیلی مسایل با اتکا بر مستندات تاریخی، متن آن نوشته شده و با مشاوره استاد عزیز امرالله احمدجو و مشاوره کارگردانی بهروز افخمی این فیلم ساخته خواهد شد.

شهید بایندر

لازم به ذکر است غلامعلی بایندر (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۲۷۷ – درگذشتهٔ ۳ شهریور ۱۳۲۰) دریابان نیروی دریایی به مدت ۱۱ سال فرمانده نیروی دریایی ارتش بود. وی در جریان درگیری های میان قوای ایران و انگلستان در جنگ جهانی دوم در خرمشهر در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۲۰ به شهادت رسید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.