| کد خبر: 253120 |

وزیر راه و شهرسازی؛

پیگیر گزارش کمبود بلیط هواپیما هستیم

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر گزارش کمبود بلیط هواپیما هستیم گفت: از افزایش هزینه های شرکتهای هواپیمایی و ریلی مطلع هستیم.

تین نیوز

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر گزارش کمبود بلیت هواپیما هستیم گفت: از افزایش هزینه های شرکتهای هواپیمایی و ریلی مطلع هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مهرداد بذرپاش در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به پرسش خبرنگار  مبنی بر اینکه با توجه به درخواست شما از شرکتهای هواپیمایی، ریلی و مسافربری برای افزایش ندادن قیمت بلیت در سفرهای نوروزی خبرها حاکی از این است که بلیت برخی مسیرها از سوی برخی ایرلاین ها با کمبود مواجه شده است آیا این گزارش ها در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است؟ گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم. به هر حال گزارش ها در حال ارسال به وزارت راه و شهرسازی است و از مشکلات آگاه هستیم و از همکاران وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور درخواست کرده ایم که با دقت، امر نظارت را دنبال کنند و چه از طریق شرکتهایی که ارائه خدمت انجام می دهند و خود شرکتها نظارت بهتری انجام دهند.

وی افزود: از صبوری شرکتهای حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی تشکر می کنیم تا امسال نوروز متفاوتی رقم بخورد. از افزایش هزینه ها مطلع هستیم اما از سوی دیگر هم باید به این موضوع فکر کنیم که هزینه سفر ها کاهش یابد.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که ایرلاین ها می گویند که اگر ما قیمت بلیت هواپیما را در سفرهای نوروزی کاهش می دهیم دولت نیز هزینه های جانبی را کاهش دهد ادامه داد: حداکثر تلاش را انجام می دهیم که هم هزینه ها در سایر بخش های مختلف کاهش یابد. قطعات یدکی، تسهیلات بانکی، سوخت یارانه ای و هزینه های فرودگاهی در تلاش هستیم که تسهیل و فراهم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که به هر حال بلیت هواپیما این روزها بسیار کمیاب شده است و ایرلاین ها برای اینکه دولت را مجبور به افزایش قیمت کنند، این اقدام را انجام می دهند؟ تاکید کرد: این موضوع هم بر اساس شنیده ها است که ایرلاین ها این اقدام را انجام می دهند. وزارت راه و شهرسازی دوست ایرلاین ها است تا وقتی که در خدمت مردم باشند. تعارفی در این خصوص با هیچ شرکتی نداریم و اگر محرز شود که این اتفاق افتاده است مطمئن باشید اولین لغو مجوز را از اخبار خواهید شنید. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر حال کمبود بلیت به دلیل تقاضای بالای سفر است. ناوگان هوایی محدود است و تعداد در مقابل تقاضا تقریبا یک به پنج است. یعنی تقاضا ۵ برابر تعداد پرواز است و روز به روز نیز بر تعداد آن می افزاید.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که زمینگیر کردن عمدی هواپیما چه برنامه ای دارد؟ گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه ریزی برای بازگشت هواپیماهای زمینگیر شدن به پرواز است. یک بخش هم برای خرید هواپیما از کشورهای مختلف است. به هر حال مستحضر هستید ناوگان هوایی کشور تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد هزینه های این ناوگان افزایش یافته است. ما با همین بضاعت موجود تلاش داریم حداکثر خدمات را ارائه دهیم در اولویت ما خواهد بود. بزودی هم جلسه ای با مدیران ایرلاین ها برگزار خواهیم کرد تا کمک هایی که وزارت راه و شهرسازی به آنها خواهد کرد ارائه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مدیریت تاخیر پروازها نیز یکی دیگر از برنامه ها و اولویت های رسیدگی است تا این تاخیرها به حداقل برسد. ایمنی پرواز و ایمنی مسافران در اولویت است. ایمنی در سفر هوایی جزو اولویت قرار دارد و ایرلاین ها آنرا باید در اولویت قرار دهند. وقتی بلیت به فروش می رسد تاخیرهای زیاد قابل قبول نیست. چند شرکت هم توسط سازمان هواپیمایی جریمه شده و تذکرهای لازم مرتب داده می شود. از شرکتهای هواپیمایی خواسته ایم که با حداکثر توان خود در سفرهای نوروزی برای سفر ایمن در کنار مردم باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که در ایام نیمه شعبان تردد در برخی مسیرها افزایش خواهد یافت چه برنامه ای برای این مسیرها دارید؟ گفت: برخی مسیرها مثل تهران- مشهد و مسیر نجف اشرف در ایام نیمه شعبان پرتردد خواهد بود. تلاش خواهیم کرد در این مسیرها تعداد هواپیما را افزایش دهیم.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش خبرنگار که پرسید حالا که ایرلاین ها به درخواست وزارت راه و شهرسازی به همکاری در افزایش ندادن قیمت بلیت در سفرهای نوروزی همکاری کرده اند آیا ستاد تنظیم بازار قیمت بلیت هواپیما را در ابتدای سال آینده افزایش خواهد داد؟ چرا که این اقدام چند ماه است که به تاخیر افتاده است؟ گفت: چونکه فردا رسد فکر فردا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.