| کد خبر: 253101 |

راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک با همکاری انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان تاسیس شد که ضرورت راه اندازی آن در شهر اصفهان که تعداد موتورسیکلت در آن بیش از سایر شهرهای کشور است، احساس می شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک با همکاری انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان تاسیس شد که ضرورت راه اندازی آن در شهر اصفهان که تعداد موتورسیکلت در آن بیش از سایر شهرهای کشور است، احساس می شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی عبداللهی، امروز(چهارشنبه، ۱۰ اسفند) در آیین بهره برداری از نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک، درباره چرایی جانمایی این مرکز در منتطقه ۱۴، با اشاره به افتتاح اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک، اظهار کرد: اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک با همکاری انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان تاسیس شد که ضرورت راه اندازی آن در شهر اصفهان که تعداد موتورسیکلت در آن بیش از سایر شهرهای کشور است، احساس می شد.

وی افزود: جانمایی این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۴ شهرداری انجام شد، چرا که این محدوده جغرافیایی به عنوان یکی از مناطق پرتردد موتورسیکلت است، این مرکز به همت انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان و با مشارکت سازمان حمل ونقل بار شهرداری اصفهان در مسائل فنی افتتاح شد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از تکالیف شهرداری ها راه اندازی مراکز معاینه فنی است، افزود: شهرداری اصفهان تاکنون ۱۰ مرکز معاینه فنی راه اندازی کرده است. منابع متحرک آلاینده یکی از دلایل آلودگی هوای شهر اصفهان محسوب می شوند که لازم است کنترل شود، در این راستا راه اندازی مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف شهر برای کنترل آلایندگی خودروها و موتورسیکلت ها می تواند مشکل گشا باشد.

عبداللهی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی و دوگانه سوز و موتورسیکلت در خیابان زینبیه و دومین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در منطقه شفق هستیم که امیدواریم این راه اندازی این مراکز گام مهمی در راستای کاهش مشکلات شهر اصفهان از جمله آلودگی هوا باشد.

وی با اعلام اینکه سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری جوان ترین سازمان شهرداری اصفهان محسوب می شود، گفت: این سازمان در راستای مدیریت تردد خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳ در شهرداری اصفهان راه اندازی شده است. چشم انداز سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری، کارآمدی برای تحقق جابجایی ایمن، مناسب و سریع بار و کالا در شهر با به کارگیری سامانه های هوشمند با رعایت استانداردهای زیست محیطی است.

عبداللهی توضیح داد: ناوگان بار به صورت هوشمند توسط دوربین های مستقر در شهر کنترل خواهد شد، بر این اساس نخستین کلان شهر کشور خواهیم بود که در حوزه کنترل بار هوشمند با نام محدودیت زمانی و مکانی اقدام می کنیم.

خیران برای راه اندازی مرکز معاینه فنی برخط شدند

همچنین محمدرضا کجانی، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان با اعلام اینکه دو خیریه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان در کشور وجود دارد که به ترتیب فعالیت آن ها آزادسازی زندانیان و حمایت از خانواده آن ها است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان سهم مشارکت ۴۰ درصدی خود را برای ساخت این مرکز به انجمن واگذار کرده است. مرکز معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک منطقه ۱۴ با هزینه پنج میلیارد تومان از سوی خیران تأمین شده که به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه خانواده زندانیان بسیار مظلوم هستند، افزود: این مرکز در کنار حمایت از خانواده زندانیان کمک شایانی به کاهش آلودگی هوای شهر می کند، زیرا موتورسیکلت ها سهم زیادی در آلودگی هوای شهر دارد.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در مراسم رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری، با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی ها باید در چهار سال فعالیت مدیریت شهری سالانه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان افزوده می شد، اظهار کرد: اما در طول چهار سال مدیریت شهر دوره گذشته فقط ۱۲۵ دستگاه اتوبوس خریداری و به شهر وارد شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال مقایسه دوره های مدیریت شهری نیستم، بلکه از همت و تلاش می گوییم، چراکه طی یک سال و نیم گذشته ۱۸۵ دستگاه اتوبوس سهمیه ای وارد شهر شده است، افزود: بخش دیگری از اتوبوس ها نیز به قیمت آزاد خریداری شده است، بنابراین در مجموع در این دوره مدیریت شهری طی یک سال و نیم گذشته ۲۸۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه توضیح داد: با افزودن ۸۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان، تراکم داخل اتوبوس ها کمتر می شود و بر روی سرفاصله حرکت تأثیر دارد، از سویی اتوبوس های خریداری شده دارای استاندارد یورو چهار و یورو پنج است که در کاهش آلاینده های هوا تأثیر مثبت دارد و موتور اتوبوس های خریداری شده در ایران تولید می شود.

پیشگیری از تصادفات با پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان

علی اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز با اعلام اینکه عملیات عمرانی پروژه اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان پس از هفت ماه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به صورت مشترک بین مناطق هفت و ۱۲ شهرداری اصفهان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان باعث کاهش ترافیک در ورودی شمال شهر، تسهیل تردد وسایل نقلیه سنگین و پیشگیری از بروز تصادفات جاده ای می شود.

وی افزود: این پروژه به طول دو هزار متر و عرض ۱۵ متر احداث شده است. اصفهان در مسیر کریدور شمال_جنوب و بالعکس قرار دارد و در این راستا مدیریت جریان ترافیک باید به صورت مدون و سازمان یافته با استفاده از ظرفیت هایی باشد که می تواند حمل ونقل ایمن و روان را به وجود آورد. با افتتاح این پروژه مسافران و شهروندانی که قصد ورود به شهر اصفهان را ندارند به راحتی به سمت چپ پل، باغ فدک و شرق شهر در ایمنی کامل حرکت کنند و سال آینده در منطقه ۱۲ شهرداری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و مشارکتی افتتاح خواهد شد.

بهبود ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک؛ دو رویکرد مهم مدیریت شهری

همچنین حسین حق شناس، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اعلام اینکه معاونت حمل ونقل و ترافیک سیاست های خود را در چهار حوزه اجرایی برای بهبود وضعیت حمل ونقل شهر تدوین کرده است که رونمایی های امروز بخشی از آن را نشان می دهد، اظهار کرد: اولویت نخست این سیاست ها بهبود حمل ونقل همگانی است که در قالب توسعه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی تحقق می یابد، در حال حاضر ۸۱ اتوبوس جدید با حمایت دولت از حمل ونقل همگانی کلان شهرها که بودجه آن با مشارکت شهرداری ها و دولت تأمین و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده نیز ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه می شود، افزود: در این راستا طبق افق ترسیم شده در پایان فعالیت مدیریت شهری باید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر داشته باشیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان، ادامه داد: همچنین توسعه مراکز معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت، توسعه بستر استفاده از دوچرخه و موتور، خودرو و اتوبوس های برقی در این راستا انجام می شود، پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان یکی از اقدامات در این راستا است، چراکه این نقطه یکی از نقاط حادثه خیز اصفهان بود که مشکلات ترافیکی بسیاری داشت و خودروهای سنگین در آن تردد می کردند.

وی اصافه کرد: البته با هدایت مسیر و اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار فرزانگان در جاده فرودگاه که در دست انجام است، این مسیر تکمیل می شود. با بهره برداری از این پروژه دیگر شاهد ورود خودروهای سنگین در بلوار کاوه و خودروهایی که قصد دور زدن اصفهان را دارند، نخواهیم بود.

حق شناس با بیان اینکه سیاست چهارم در این حوزه مدیریت تقاضای سفر است، گفت: در این راستا سیاست تغییر ساعات اداری، دورکاری و سفرهای مجازی طراحی شده است، البته برنامه آینده ما اجرای طرح محدودیت ورود به مرکز شهر با مدیریت قیمت گذاری پارکینگ و محدوده خواهد بود.

اهدای اولین کارت معاینه فنی موتورسیکلت به آتش نشان اصفهانی

در پایان اولین کارت معاینه فنی موتورسیکلت تحت عنوان «سیمفا» (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) در آیین افتتاحیه اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک توسط علی قاسم زاده،شهردار اصفهان به یکی از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اهدا شد.

دوازدهمین برنامه به احترام مردم اصفهان امروز با محوریت رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری با اعتبار ۳,۵۰۰ میلیارد ریال (با مشارکت دولت) و آغاز به کار نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در منطقه ۱۴ با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان و بهره برداری از پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان در مناطق هفت و ۱۲ شهرداری با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.