| کد خبر: 253089 |

ارائه سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401، به مراجع داخلی و بین المللی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401، به مراجع داخلی و بین المللی ارائه می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سند عملکردی رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401،  به مراجع داخلی و بین المللی ارائه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401، صبح امروز توسط کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشوری و با مشارکت قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرماندهی ویژه شهرستان ری، در منطقه فشافویه تهران و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد.

در این رزمایش، کاپیتان محمد محمدی بخش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس دستورالعمل های ایکائو سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مسئول رسیدگی به سوانح، موظف است برنامه های عملیاتی و اجرایی در این خصوص را در دستور کار خود قرار دهد و طرح های اضطراری را تمرین کند.

وی افزود: بنابراین رزمایش ترکیبی و بسیار پیچیده پرتوی حامی 1401، با حضور دستگاههای ذیربط و با استانداردهای رسیدگی به سوانح اجرا شد.

کاپیتان محمدی بخش تصریح کرد: در کشور ما اجرای یک تمرین عملی و علمیاتی و بازخورد نواقص و معایب در مواقع بروز بحران و رسیدگی به اینگونه موضوعات همواره مغفول مانده بود، بنابراین مقرر شد یک رزمایش ترکیبی با محوریت بررسی سوانح و کالای خطرناک در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این گونه موارد همکاری و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی از محل حادثه تا دستگاههای نظامی، امنیتی، قضایی و دستگاههای امدادی باید با هماهنگی کامل ورود یافته و بتوانند ضمن تسکین آلام، رسیدگی به موقع را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه عمده دستورالعمل های رسیدگی به بحران از جمله رسیدگی به بحث سوانح تاکنون بیشتر تئوریک بود تا عملی، افزود: در این رزمایش قرار است نقاط ضعف و قوت احصاء شده و مستندات به عنوان سند بالادستی به مجامع داخلی و بین المللی ارائه شود چرا که این موضوع توسط ایکائو از ایران خواسته شده و لازمه آن اجرای این رزمایش و بازخورد آن در تمامی دستگاهها و نهادهاست.

کاپیتان محمدی بخش با اشاره به پرهیز از اقدامات جزیره ای در بحران و حوادث بیان داشت: لازم است با هم افزایی در امر اطلاع رسانی در اکثر نقاط کشور و استان ها در مواقع بروز بحران و حوادث، تمامی دستگاهها و بخش های مختلف با تکالیف خود آشنا شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت با برگزاری این رزمایش هر کدام از بخش ها می دانند در چه نقطه ای، براساس چه دستورالعملی و با چه شرح وظایفی اقدام کنند. بنابراین بحث ارتباط، جمع آوری، مستندسازی، رسیدگی به خانواده ها برای تمامی موضوعات برنامه ریزی شده و با تعیین یک برنامه عملیاتی و قابل تعمیم برای تمامی دستگاهها به عنوان الگو مد نظر قرار گرفته و هماهنگی در صحنه را تمرین خواهیم کرد.

۳ قرارگاه پدافند سایبری، پرتویی و زیستی در کشور فعال شد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401، اظهار داشت: برگزاری رزمایش ها از جنس کسب آمادگی برای هماهنگی حداکثری است تا کارآمدی را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه ۳ قرارگاه پدافند سایبری، پرتویی و زیستی در کشور فعال شد، گفت: رزمایش پدافند پرتوی تمرینی برای کسب آمادگی و ارتقاء زمینه هماهنگی ها است که ضریب موفقیت در مواجهه با حوادث احتمالی را افزایش می دهد.

اسلامی افزود: درصورتی که کارآمدی لازم وجود نداشته باشد، نمی توان شرایط را به قابلیت های لازم ارتقاء داد، بنابراین اینکه همه ارگان ها تحت یک فرمان وارد عملیات شده و بدون از هم پاشیدگی و پذیرش مداخله اقدامات لازم رو انجام دهند، بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به اجرای پدافند پرتوی در شهرستان ری گفت: در مواردی که شکست یا مشکلی داشته ایم، به واسطه به هم ریختگی فرمانداری میدان بوده، بنابراین مهمترین پیام این رزمایش آن است که فرماندار به عنوان عالی ترین مقام جغرافیایی کار فرماندهی میدان را انجام داده است.

وی تصریح کرد: از این رو برگزاری این رزمایش تمرینی برای کسب آمادگی و ارتقاء زمینه هماهنگی ها است که ضریب موفقیت در مواجهه با حوادث احتمالی را افزایش می دهد.

اسلامی افزود: اعتماد، هماهنگی و کارآمدی موثر در راستای ایجاد ثروت امید برای مردم از اهداف برگزاری رزمایش ها است، بنابراین توجه به این شاخصه ها بسیار مهم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سه قرارگاه پدافند در کشور فعال است و این قرارگاه ها باید همواره زنده و پویا مانده و نقش خود را در صحنه ایفا کرده و برای جامعه قابل اتکاء باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد سعید 0 0

    ارائه گزارش عملکرد مانور به مراجع بین المللی ، ابداع و بدعتی جدید !!! چرا ، معلوم است برای دریافت نامه ای محبت آمیز از مراجع بین المللی و خرج کردن آن در محافل داخلی 😉