| کد خبر: 253048 |

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بهره برداری بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از بهره برداری بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر و آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی و اجرا شده که شناور های هدف این طرح با طول ۱۵۰ و عمق هفت متر است.

وی اعلام کرد: بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده نیز اکنون در دست احداث است که تجهیزات اصلی موردنیاز آن نیز خریداری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: هدف اصلی از احداث پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر توسعه گردشگری دریایی و همچنین انتقال مسافر به مقاصد بین المللی است.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر همچنین آغاز عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه جامع بندر گناوه انجام خواهد.

شکیبی نسب افزود: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود. 

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمیق منفی پنج متر است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول ۲ هزار و ۳۸، یکهزار و ۱۲۰، یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی است که رونق اقتصاد محلی و افزایش فرصت های شغلی را به دنبال دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.