| کد خبر: 253032 |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

ایمن سازی ۳۵۰ مدرسه حاشیه راه های برون شهری و روستایی بوشهر

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ایمن سازی ۳۵۰ مدرسه حاشیه راه ها با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ایمن سازی ۳۵۰ مدرسه حاشیه راه ها با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، مهدی شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از ایمن سازی ۳۵۰ مدرسه حاشیه راه ها با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان خبر داد.

شهابی افزود: ایمن سازی در بعد آموزش از سال ۸۳ و در بعد فیزیکی از سال ۸۶ اجرا شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه ها عنوان کرد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه جاده های استان قرارگرفته است با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش هرساله برگزار می شود.

شهابی افزود: کودکان به دلیل ناآگاهی، هیجانی بودن و از نظر جسمی، آسیب پذیرترین کاربران جاده ای محسوب می گردند که بایستی با قوانین ایمنی عبور و مرور و نکات ابتدایی ترافیکی آشنایی پیدا کنند تا از حوادث به دور بمانند. ضمن اینکه بهترین سنین برای فرهنگ سازی مسایل ترافیکی دوران کودکی می باشد که می تواند زمینه ساز آینده ای ایمن برای جامعه باشد.

وی عنوان کرد: در بخش ایمن سازی آموزشی (فرهنگی) این طرح در سال جاری برای ۲۰ مدرسه و بیش از هزار نفر دانش آموز اجرا و ضمن ارائه آموزش های نظری، عبور و مرور از کنار جاده و عرض سواره رو به صورت عملی به دانش آموزان آموزش داده شد.همچنین بسته های ایمنی از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به بیش از هزار نفر از دانش آموزان اهدا شد.

شهابی گفت: در بخش ایمن سازی فیزیکی نسبت به نصب سرعتکاه استاندارد آسفالتی، رنگ آمیزی سرعتکاه ها، نصب چشم گربه ای و اجرای تابلوهای ایمنی و عملیات خط کشی جهت عبور و مرور ایمن دانش آموزان اقدام شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تعداد کل دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها را بیش از بیست هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها به عنوان گروه های کاربران آسیب پذیر راه ها به حساب می آیند در همین راستا جهت افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می کنند.

وی در پایان از مدیران مدارس حاشیه راه ها خواست در جهت کاهش تصادفات دانش آموزان ضمن همکاری با کارشناسان اداره کل راهداری نسبت به ارائه نکات ایمنی در صف های صبحگاهی و یاکلاس های درس اقدام نمایند چرا که نقش آموزش در یادگیری نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.