| کد خبر: 252913 |

جزییاتی از آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ بهار/ حکم جلب مالک ساختمان صادر شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: قاضی برای مالک ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار حکم جلب صادر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، قدرت اله محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ نزدیک به ۱۲ ساعت طول انجامید، افزود: به دلیل حجم بالای کالاهای انبار شده که آتش زایی بالایی داشتند و درجه حرارت بالای ۴۰۰ درجه ناشی از آن، اطفا حریق در ساعات طولانی انجام شد.

وی افزود: این اقدام با احتیاط کامل انجام شد و ساختمان ها تخلیه و افراد نجات داده شدند؛ مرحله به مرحله پیش رفتیم اما یکی از آتش نشانان در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید.

محمدی با بیان اینکه تا صبح امروز با ۵۰ فن مثبت درجه حرارت را کاهش دادیم گفت: اکنون ۲ ایستگاه در محل حضور دارند که دما را کاهش دادند و ایمنی تثبیت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اعلام اینکه ۳۳ هزار ساختمان را در سه سال اخیر پایش کردیم که در چهار دسته ناایمن، پر خطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی می شود، گفت: ۱۱ هزار ساختمان در جدول ساختمان های پرخطر هستند که ساختمان ۱۵۳ نیز جزو پر خطرهاست و رأی قضایی و حکم پلمب دارد و مالک فک پلمب کرده و قاضی حکم جلب برای او صادر کرده است.

وی ادامه داد: ساختمان از مرحله ریزش عبور کرده و کارشناسان باید بررسی کنند و احتمالاً قابل سکونت نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید رضا دارابی در حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: روز گذشته ساعت ۱۰:۲۰ با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، نیروهای سه ایستگاه به محل می رسند و پس از تخلیه ساختمان، اطفای حریق را آغاز می کنند.

وی افزود: سه طبقه منفی، انبار وسایل آتش زا بوده که هر ساختمان ۳۸۰ متر مربع مساحت داشته است؛ این ساختمان در دی سال قبل حکم قضایی داشته و هفته قبل حکم جلب برای مالک صادر شده بود.

محمدی تأکید کرد: درجه حرارت به ۱۵۰ درجه افزایش یافت و امروز به سه درجه رسیده است؛ نیروهای ما در این درجه یک دقیقه نیز دوام نمی آوردند و مدام گروه ها جابه جا می شدند. همه ساختمان های اطراف تخلیه شدند و سریعا دستگاه های لرزه نگار مستقر شدند تا هرگونه لرزه گزارش داده شود و بتوانیم آتش نشانان را تخلیه کنیم و همین باعث شد حادثه تلخ تری رخ ندهد.

وی با بیان اینکه اگر یک ساعت بیشتر طول می کشید ساختمان حتما فرو می ریخت، گفت: اجناس این ساختمان باید سریعا تخلیه و تخریب شود.

محمدی با بیان اینکه پس از خروج هر گروه آتش نشان حضور و غیاب صورت می گرفت، تاکید کرد: یکی از آتش نشانان ما در چاهک آسانسور سقوط کرد و به شهادت رسید؛ طبقه منفی یک این ساختمان درب آسانسور نداشت و تخلف در اجرای آن صورت گرفته بود.

رضا دارابی
رضا دارابی - آتش نشان شهید در حادثه ساختمان 153 خیابان بهار

وی ادامه داد: روند شهادت آتش نشانان ادامه دارد، اتاق اصناف و اتحادیه ها و وزارت صمت و دستگاه های بیمه گر کجا هستند و چه وظایفی دارند؟ مصیبت های تهران را نباید تنها به دوش شهرداری انداخت. بیمه مرکزی باید جلوی بیمه این ساختمان ها را بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ حریق در تهران رخ می دهد، گفت: باید هزینه مالکان ساختمان های پرخطر را بالا برد؛ یک سوم تهران از جنس این ساختمان هاست و مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۵ به انبار تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه قضا محکم برخورد کند، قطعا شاهد حوادث کمتری از این دست خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.