| کد خبر: 252828 |

شهردار تهران: ۱۳ ایستگاه مترو سال آینده افتتاح می‌ شود

شهردار تهران درباره اتفاقات مثبتی که قرار است به زودی در پایتخت رخ دهد، گفت: تا پایان سال جاری بخشی از ایستگاه های مترو به بهره برداری می رسد و در سال آینده نیز ۱۳ ایستگاه افتتاح می شود.

تین نیوز

شهردار تهران درباره اتفاقات مثبتی که قرار است به زودی در پایتخت رخ دهد، گفت: تا پایان سال جاری بخشی از ایستگاه های مترو به بهره برداری می رسد و در سال آینده نیز ۱۳ ایستگاه افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» در سالن مرکز همایش های برج میلاد افزود: ضمن اینکه پایانه های شهری مترو هم سال آینده پنج برابر امسال شده و توسعه پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروز جلسه ای با وزیر صمت داشتیم و در رابطه با پیش نویس تفاهمی که قرار است بین ۲ دستگاه امضا شود صحبت شد که بر اساس این تفاهم نامه موتورهای برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه می شود. موتورهایی که با قابلیت هوشمند خود امکان حرکت در مناطق ورود ممنوع و پیاده رو را ندارند و به محض حضور در این مناطق خود به خود خاموش می شوند.

زاکانی گفت: طرح «من شهردارم» نخستین گام در زمینه مردمی سازی مدیریت شهری بود و قرار است این طرح مبنای سایر کارهای ما در سال آینده شود زیرا مجموع مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت بخشی به خواست شهروندان است.

صاحبان و تصمیم گیران اصلی کشور مردم هستند

وی با اشاره به اهمیت بالای نظر مردم در میان مجموعه های مختلف مدیریت شهری کنونی تهران افزود: وقتی صحبت از مردم سالاری دینی می کنیم یعنی صاحبان و تصمیم گیران اصلی کشور مردم هستند و کار را باید به آنها سپرد.

شهردار تهران در همین رابطه پیرامون رویداد «من شهردارم» گفت: در تهران ۲۰۸۰ طرح داشتیم. این پروژه ها را به سمع و نظر مردم رساندیم تا از میان آنها شهروندان ۱۴۶۵ مورد را برگزیدند و ما نیز اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های منتخب مردم کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در چند حوزه رویکرد مشارکتی خود را با مجموعه های مختلف تعریف کرده است. نخست در تلاش هستیم با همکاری مجموعه های مردمی و نهادهای دولتی قرارگاه هایی برای حل مشکلات پایتخت ایجاد کنیم. به طوری که در سال گذشته قرارگاه مسکن و اعتیاد نمونه های موفق این رویکرد مشارکتی بود. دوم برای یافتن راه حل مشکلات پایتخت به سراغ نخبگان رفتیم تا با استفاده از دانش و تجربه آنان طرحی برای مدیریت شهری تهران آماده کنیم. سومین و مهمترین بخش از رویکرد مشارکتی ما نیز مربوط می شود به استفاده از ظرفیت های مردمی که طرح من شهردارم گام نخست آن است.

شهردار پایتخت به آمار مشارکت شهروندان در این طرح پرداخت و گفت: حدود ۳۵۰ هزار نفر مشارکت داشتند و ۴۵۰ هزار فرم نیز توسط مردم پر شده است.

زاکانی افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در بخش ون و تاکسی جلسات مختلفی با شرکت های خودروسازی برگزار شده و آنها نیز پیشنهاداتی پیش روی ما گذاشته اند، اما بهتر است در سال آینده انتخاب اینکه چه خودرویی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود را بر عهده خود رانندگان بگذاریم و به جای آنکه برای آنها تصمیم بگیریم، خود در انتخاب نوع خودرویی که قرار است با آن کار کنند نظر بدهند.

مشارکت نیم میلیون شهروند تهرانی در طرح «من شهردارم»

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز گفت: اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه ها و انتخاب درست اولویت ها می شود.

مجید باقری نیز در این آیین افزود: در طرح «من شهردارم» نگاه و منویات مقام معظم رهبری را یادآور شده و افتخار ما این است که بتوانیم خود را با منویات رهبری وفق دهیم. همچنین در این طرح توانستیم مشارکت نیم میلیون از شهروندان تهرانی را جلب کنیم.

وی عنوان کرد: در طرح «من شهردارم» هدف ما این بود که نیم میلیون نفر از مردم در این طرح شرکت کنند. تحقق ۹۴ درصد از اهداف در این طرح بسیار خوب بود و شرکت ۴۰ درصد از افراد تحصیلکرده، لیسانس به بالا و حضور ۴۰ درصد از افراد بین سن ۲۰ تا ۴۰ سال مایه مباهات است. امروز با انتخاب پروژه ها توسط مردم اعتماد متقابل ایجاد می شود و پروژه های انتخاب شده توسط مردم برای اجرا اولویت دارد.

باقری گفت: طرح «من شهردارم» ادامه دارد و برای پروژه های بزرگ مقیاس از آن استفاده می شود و مردم ثمرات آن را خواهند دید. امروز هم از ۱۵۰۰ نفری که در طرح شهردار من کمک کردند قدردانی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.