| کد خبر: 252729 |

بارش برف و باران در روزهای پایان هفته

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد که با رخداد مه، کولاک و سقوط بهمن همراه است.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد که با رخداد مه، کولاک و سقوط بهمن همراه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر پنج شنبه تا روز جمعه موجب بارش باران یا برف، کاهش نسبی دما، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید موقتی می شود.

منطقه اثر این سامانه روز پنج شنبه شمال کرمان، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، غرب مازندران، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال کرمان و روز جمعه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات در استانهای سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان اعلام شده است.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کولاک، سقوط بهمن در مناطق مستعد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها و آبگرفتگی محدود معابر عمومی پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای بین شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی، احتیاط در فعالیت های کشاورزی، مدیریت در مصرف منابع انرژی و آمادگی ارگان های امدادی و راهداری برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی توصیه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.