| کد خبر: 252265 |

برنده نبرد سال آینده سامسونگ و اپل کدام کمپانی خواهد بود؟

نتایج بنچمارک گیک بنچ حاکی از عملکرد ضعیف تر گلکسی S23 اولترا سامسونگ در برابر آیفون 14 پرو هستند. این یعنی یک شکست بزرگ برای سامسونگ!

تین نیوز

نتایج بنچمارک گیک بنچ حاکی از عملکرد ضعیف تر گلکسی S23 اولترا سامسونگ در برابر آیفون 14 پرو هستند. این یعنی یک شکست بزرگ برای سامسونگ!

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، پرچمدار تازه وارد سامسونگ، گلکسی اس ۲۳ اولترا تا به امروز رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرده است. با این وجود به نظر می رسد این گوشی نتوانسته در بخش سرعت و عملکرد، آیفون ۱۴ پرو اپل را شکست دهد!

در فاصله کوتاه باقی مانده تا عرضه جهانی سری گوشی های Galaxy S23 سامسونگ، نتایج تست بنچمارک گیک بنچ گلکسی S23 حاکی از عملکرد بهتر iPhone 14 Pro در مقایسه با جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ است.

وبسایت معتبر CompareDial نتایج تست Geekbench تک هسته ای و چندهسته ای پرچمداران سامسونگ و اپل را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه را در نموداری مانند شکل زیر به تصویر می کشد.

عملکرد فنی گلکسی اس 23 اولترا در تست تک هسته ای حدود 21.02 درصد ضعیف تر از نزدیک ترین رقیبش، آیفون 14 پرو است. به طور خاص، S23 Ultra موفق به کسب امتیاز 1480 در این تست شده؛ در حالی که iPhone 14 Pro امتیاز 1874 را به دست آورده که به طرز قابل توجهی بالاتر از رقیبش است.

اپل این موفقیت را مدیون تراشه های فوق العاده A16 خود است که در امتیاز تک هسته ای تمام رقبای اندرویدی را شکست داده است. جالب است بدانید که مشابه این اتفاقات، سال گذشته و برای آیفون 13 پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا هم اتفاق افتاده بود. در آن سال هم اپل توانست در بنچمارک های تک هسته ای کاملا رقیب کره ای خود را مغلوب کند.

به طور مشابه، آیفون 14 پرو همچنین در تست چندهسته ای هم عملکردی 14.86 درصد بهتر از S23 اولترا داشته و توانسته با ثبت امتیاز 5384 در برابر 4585 امتیاز کسب شده توسط گلکسی اس 23 اولترا، تاج پادشاهی قدرتمندترین گوشی حال حاضر دنیا را بر سر بگذارد.

البته اختلاف میان امتیازات بنچمارک گیک بنچ گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو بسیار کمتر از نبرد سال گذشته S22 Ultra و آیفون 13 پرو است و این امر نویدبخش نزدیک تر شدن سامسونگ به امتیازات رقیب دیرینه خود است.

در سال های اخیر پرچمداران هر دو کمپانی اپل و سامسونگ از حیث عملکرد پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. در این میان البته سامسونگ هر سال تلاش می کند تا بتواند عملکرد بهتری را در مقایسه با اپل ارائه دهد. با این وجود تلاش کره ای ها تقریبا هر سال نافرجام باقی مانده و این اپل است که با ارائه عملکرد فنی بهتر، محصولات قدرتمندتری را روانه بازار می کند.

البته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در S23 سرعت کلاک بالاتری در مقایسه با نمونه به کار رفته در دیگر اندرویدی ها دارد و از سوی دیگر برخی ایرادات مهم اسنپدراگون 8 نسل 1 را هم رفع کرده است.

سامسونگ همچنین در نسل ۲۰۲۳ از پرچمدارانش قید استفاده از چیپست های اگزینوس را هم به طور کامل زده و گوشی هایش را در تمام دنیا به تراشه کوالکام تجهیز کرده است.

این تغییرات باعث شده که تفاوت اپل و سامسونگ در این نسل بسیار کمتر از نسل قبل باشد و زنگ خطر برای کوپرتینویی ها به صدا درآید. این کمپانی البته بر اساس شایعات موجود قصد دارد نسل بعدی پرچمدارانش را به تراشه های سه نانومتری جدیدی مجهز کند که قادرند عملکرد فنی بی رقیبی را ارائه دهند.

بعلاوه، بر اساس پیش بینی ها، تراشه های سه نانومتری A17 اپل تا 35 درصد مصرف انرژی پایین تری خواهند داشت و توان پردازشی آن ها در مقایسه با چیپست های A16 حدودا 15 درصد بالاتر خواهد بود.

البته هنوز تا عرضه نسل بعدی آیفون ها حدودا هفت ماه زمان باقی مانده است. بنابراین ممکن است بسیاری از پیش بینی ها در خصوص این گوشی دستخوش تغییر شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.