| کد خبر: 252082 |

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

خطر انسداد راه‌ های روستایی و جاده‌ ها به دنبال تشدید بارش‌ ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به انسداد راه های روستایی و جاده ها و آبگرفتگی معابر به دنبال تقویت سامانه بارشی طی دو روز آینده هشدار داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور نسبت به انسداد راه های روستایی و جاده ها و آبگرفتگی معابر به دنبال تقویت سامانه بارشی طی دو روز آینده هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی فردا و پس فردا موجب بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف می شود.

این سامانه روز دوشنبه نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و روز سه شنبه نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان را در بر می گیرد.

انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به ویژه برق و گاز از مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر ، اجتناب از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایرکوچ رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاک سازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری، پاک سازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی، از جمله نمک پاشی، توسط شهرداری ها، راهداری ها و ارگان های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه های اجرائیه مسئول توصیه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.