| کد خبر: 251842 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران در غالب مناطق کشور/هشدار بالاآمدن آب رودخانه ها و رخداد بهمن

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور نسبت به بالاآمدن آب رودخانه ها و رخداد بهمن در مناطق پربارش هشدار داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور نسبت به بالاآمدن آب رودخانه ها و رخداد بهمن در مناطق پربارش هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ بهمن و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کشور فعال است. بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطقی جنوبی همراه با رعدوبرق است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش همراه با صدور هشدار نارنجی برای امروز در کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان های شرقی و غربی، غرب کردستان، چهارمحال وبختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان است. فردا نیز شدت بارش ها در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب غربی مازندران، سمنان پیش بینی شده است که منجر به انسداد راه های روستایی، اختلال در جاده های مناطق کوهستانی به ویژه در کردستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه استان های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس می شود.

گودرزی نسبت به بالاآمدن سطح ناگهانی آب رودخانه ها، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، هشدار داد و توصیه کرد: هموطنان از سفرهای غیرضروری خارج از شهر و انجام فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند. همچنین جابه جایی عشایر کوچ رو همراه با خطر است و هموطنان حتما نسبت به مدیریت در مصرف منابع انرژی به ویژه گاز و برق توجه لازم را داشته باشند.  

وی با اعلام اینکه بارش ها تا روز جمعه ادامه دارد و جمعه سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می شود، برای تهران روزهای سردتری را پیش بینی کرد و گفت: فردا تهران ۳ تا ۴ درجه کاهش دما دارد و بارش ها در پایتخت به شکل باران و برف توامان است و تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی افزود: امروز برای مناطقی از جنوب غرب، شمال فارس، غرب کرمان، جنوب یزد، وزش بادهای شدید رخ می دهد که بارش برف در این منطقه منجر به کولاک برف می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.