| کد خبر: 251718 |

پیش‌بینی اوج سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احتمال افزایش تقاضای سفر در نوروز امسال وجود دارد، افزود: این موضوع نیازمند مدیریت تقاضا و عرضه از طریق سامانه ها با توجه به ظرفیت های موجود مسافری است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احتمال افزایش تقاضای سفر در نوروز امسال وجود دارد، افزود: این موضوع نیازمند مدیریت تقاضا و عرضه از طریق سامانه ها با توجه به ظرفیت های موجود مسافری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برنامه ها و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت. شهریار افندی زاده در اولین جلسه ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ که امروز در ساختمان دادمان برگزار شد، با اعلام اینکه ایام پیک سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: همه سازمان ها باید تلاش کنند تا با ارائه خدمات بهتر، سفرهای نوروزی بهتر و ایمن تر از سال های قبل برگزار شود.

افندی زاده در ادامه بر لزوم ارتقا خدمات در مدهای مختلف حمل ونقل به ویژه حمل ونقل جاده ای با کاهش تصادفات جاده ای، ایجاد سرویس های فوق العاده، استفاده از سامانه های جدید و مدیریت هوشمند سفرهای نوروزی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی، افزایش مدت اقامت مسافران در سفرها پیش بینی می شود و از سوی دیگر همزمانی اعیاد شعبانیه با اسفندماه، باید اوج تقاضای سفرها در ۱۶ اسفند را در نظر گرفت و برای آن تمهیدات لازم را اندیشید.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین بر لزوم در نظر گرفتن سهمیه خرید حضوری و روز فروش بلیت حمل ونقل جاده ای علاوه بر پیش فروش بلیت ها تاکید کرد و گفت: سامانه انتظار ظرفیت های بالایی برای مدیریت پیش فروش بلیت ها دارد.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش تقاضای سفر در نوروز ۱۴۰۲ وجود دارد، افزود: این موضوع نیازمند مدیریت تقاضا و عرضه از طریق سامانه ها با توجه به ظرفیت های موجود مسافری است.

افندی زاده تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی باید بابت تاخیرات پروازها در سفرهای نوروزی پاسخگوی مسافران باشند.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از لزوم ارائه خدمات متناسب با ماه رمضان در ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها خبر داد و گفت: مردم باید شاهد خدمات بهتر و بیشتر در سفرهای نوروز ۱۴۰۲ باشند.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی های لازم میان ستاد سفرهای نوروزی با مجموعه پلیس راه ایجاد خواهد شد و اطلاع رسانی سامانه ها و شرکت ها در خصوص ارائه خدمات باید به سمع مردم برسد که در این ایام نقش استان ها حائز اهمیت است و استان ها باید اقدامات متناسب با سفرهای نوروزی را انجام دهند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه مقرر شد زمان دقیق پیش فروش بلیت های نوروزی از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اتوبوس ها و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای قطار تعیین شود.

در ادامه این جلسه مدیران سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارش اقدامات و برنامه های خود برای سفرهای نوروزی پرداختند.

طی این جلسه بر ارائه گزارش های روزانه و به موقع از سوی ناوگان حمل ونقل جاده ای در ایام سفرهای نوروزی، به صفر رساندن تاخیر قطارها از مبداء توسط شرکت راه آهن، اطلاع رسانی درباره وضعیت جوی و آب و هوا توسط سازمان هواشناسی، بازنگری سیستم پذیرش بار و مسافر از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و ... تاکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.