| کد خبر: 251343 |

متروی غرب تهران تاپایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد

حق وردی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت با بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی قطار غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

حق وردی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت با بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی قطار غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، حسین حق وردی با بیان اینکه برای توسعه حمل و نقل ریلی و روند مطالعات، توسعه و اجرای متروی غرب استان تهران ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون اختصاص یافته است، بیان داشت: در مرحله نخست طی سال آینده یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیرهای در غرب تهران جزء مسیرهای این خط ریلی هستند، افزود: دستور ساخت این خط ریلی در یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به غرب تهران صادر و باعث ایجاد شرکت سهامی متروی غرب تهران شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه بلافاصله پس از این دستور شرکت سهامی متروی غرب تهران متشکل از شهرداری های غرب استان تهران و شرکت عمران شهر جدید اندیشه تشکیل شد، گفت: با همکاری های شهرداری ها و شوراهای شهر، استانداری و فرمانداری ها اساسنامه تعیین و توسط شهرداری ها به شوراها فرستاده شد.

حق وردی با بیان اینکه در بررسی بودجه سالانه سال گذشته کشور که هنوز شرکت متروی غرب استان تهران تشکیل نشده بود لذا بودجه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی تحت عاملیت شهرداری تهران قرار داده شد، افزود: مطالعات متروی غرب استان تهران توسط مشاور تا پایان سال صورت می پذیرد و عملیات ساخت پروژه از سال آینده آغاز می شود.

وی افزود: در بخشنامه دستور رییس جمهور برای تشکیل شرکت و ساخت متروی غرب آمده که هزینه های مورد نیاز با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع درآمدی شهرداری ها و در ادامه دولت در تخصیص بودجه های سنواتی و تعاونی ها مساعدت های لازم را خواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه مذکور از اعتبارات عمرانی شهرداری ها اختصاص می یابد و در سال آینده عملیات ساخت مترو، آغاز خواهد شد تا بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم شاهد افتتاح آن باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.