| کد خبر: 250496 |

هوشمندی ایستگاه آخر مدیریت حمل ونقل بار اصفهان

طرح محدوده زمانی مکانی (LEZ) مشخص می کند وسایل نقلیه در چه زمان یا مکانی در کدام محدوده شهر امکان تردد دارد؛ این طرح کمک می کند آلایندگی شهر کاهش یابد و شهروندان به طورمشخص نسبت به زمان و مکان خاک برداری، ساختمان سازی و دیگر موارد تردد خودروهای سنگین اطلاع داشته باشند.

تین نیوز

طرح محدوده زمانی مکانی (LEZ) مشخص می کند وسایل نقلیه در چه زمان یا مکانی در کدام محدوده شهر امکان تردد دارد؛ این طرح کمک می کند آلایندگی شهر کاهش یابد و شهروندان به طورمشخص نسبت به زمان و مکان خاک برداری، ساختمان سازی و دیگر موارد تردد خودروهای سنگین اطلاع داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، با توسعه روزافزون شهرها، تردد خودروهای سبک و سنگین در شهر افزایش یافت، در این بین یکی از مؤلفه های مهم و حیاتی در کلان شهرها، مدیریت حمل ونقل بار درون شهری است، از این رو در راستای مدیریت تردد خودروهای سنگین، سازمان مدیریت حمل ونقل بار سال ۱۳۹۳ در شهرداری اصفهان ایجاد شد.

این سازمان که جوان ترین سازمان شهرداری اصفهان است، وظایف مختلفی بر عهده دارد که از جمله آن ها می توان به برنامه ریزی جهت هماهنگی بار درون شهری و برون شهری، اعمال مدیریت و نظارت بر امور توقف گاه ها، باراندازها و پایانه ها، ساماندهیی حمل ونقل بار درون شهر و تهیه و تدوین نرخ نامه حمل ونقل بار طبق ضوابط و دستورالعمل های مربوطه اشاره کرد.

سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان تلاش خود را در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت حمل ونقل کالا و بار در شهر از طریق مطالعه، برنامه ریزی، آموزش، نظارت، هماهنگی و مدیریت در حمل ونقل کالا و بار جهت جابه جایی ایمن، مناسب و سریع طبق تعاریف قانونی به کار بسته است و اقدامات ضروری در راستای کاهش تقاضای سفر با استفاده از توانمندی دولت الکترونیک و سامانه های هوشمند را در دستور کار دارد.

LEZ؛ گامی به سوی هوشمندسازی ناوگان بار اصفهان

طرح اجرای محدوده زمانی مکانی (LEZ مشخص می کند وسایل نقلیه در چه زمان و مکانی در کدام محدوده شهر امکان تردد دارد. بعضی از خودروهای ناوگان حمل ونقل سنگین در ساعات پرتردد در مرکز شهر در حال عبور هستند که علاوه بر ایجاد آلایندگی و مباحث ایمنی موجب ایجاد تصادفاتی در ناوگان حمل بار می شود و طبق آمار خسارت های سنگینی به بار می آورد .

این طرح کمک می کند آلایندگی شهر کاهش یابد و شهروندان به طور مشخص نسبت به زمان و مکان خاک برداری، ساختمان سازی و دیگر موارد تردد خودروهای سنگین اطلاع داشته باشند، همچنین مشخص می کند خودروهای باری شامل وانت بار با تناژ کمتر از سه تن تا خودروهای بالاتر از ۱۰ تن، در چه محدوده زمانی و مکانی مجوز تردد در سطح شهر را دارد، لذا عبور و مرور این وسایل توسط دوربین های کنترلی نظارت تصویری شهرداری اصفهان کنترل می شود.

همچنین سامانه ای به طور بین بخشی با همکاری سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری اصفهان، سازمان فاوا، مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و دو شرکت دیگر از طریق انتقال دیتا و کنترل آن اقدام به ثبت پلاک خودرو می کند و مجوز تردد، معاینه فنی، پروانه اشتغال راننده و پروانه فعالیت راننده بررسی می شود.

احداث معاینه فنی موتورسیکلت در «زینبیه» و «شفق»

با توجه به اینکه هر دستگاه موتورسیکلت چهارزمانه، به اندازه چهار خودروی سواری دودزایی و آلایندگی دارد و به صورت ذرات معلق در هوا خودنمایی می کند، لذا پرداختن به موضوع راه اندازی مراکز معاینه فنی موتورسیکلت یکی از مهم ترین موضوعات کنترل کیفیت هوا است، بر این اساس مراجع قضائی تکلیف قانونی را به عهده شهرداری اصفهان گذاشتند و شهرداری مکلف به راه اندازی مراکز معاینه فنی موتورسیکلت شد.

از این رو یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و موتورسیکلت در زینبیه (محدوده منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان) با مشارکت انجمن حمایت از خانواده زندانیان اصفهان، در حال احداث است؛ همچنین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت شفق در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان آماده بهره برداری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.