| کد خبر: 250298 |

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کردستان:

تردد در گردنه محور سروآباد - پاوه فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

تردد در گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه به دلیل بارش برف و کولاک فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

تین نیوز
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه به دلیل بارش برف و کولاک فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رامبد نوذری معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تردد در گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به پاوه به دلیل بارش برف و کولاک فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

نوذری با اشاره به اینکه سامانه بارشی از صبح دیروز وارد استان شده است، افزود: بارش در برخی از نقاط استان بویژه ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف و کولاک گزارش شده است. وی افزود: در حال حاضر بارش برف، کولاک شدید و کاهش دید در محور سروآباد - هورامان - پاوه در محدوده گردنه ژالانه (شامل شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن)، باعث کند شدن تردد شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه تردد در این مسیر فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، تاکید کرد: از هموطنان تقاضا می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت تردد در این مسیر حتما وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین در برخی دیگر از نقاط استان از جمله محور کامیاران، محور روستایی موچش و گردنه مروارید، گردنه صلوات آباد، محور دهگلان و گردنه ماموخ بارش برف گزارش شده است.

نوذری اظهار کرد: در مجموع در حال حاضر غیر از گردنه تته که به دلیل بارش برف مسدود اعلام شده است سایر محورهای استان باز و تردد در آنها جریان دارد اما توصیه می شود شهروندان در هنگام تردد حتما وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. 

یراساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.