| کد خبر: 250153 |

معاون ساخت و توسعه راه‌ آهن شرکت ساخت در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل‌ ونقل اعلام کرد؛

خودکفایی صنعت ریلی در عرصه زیر ساخت

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: می توانیم ادعا کنیم صنعت ریلی در عرصه زیرساخت خودکفا شده است و با استفاده از دانش و توان مهندسان ایرانی همه نیازهای خود را در این بخش برطرف می کنیم.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: می توانیم ادعا کنیم صنعت ریلی در عرصه زیرساخت خودکفا شده است و با استفاده از دانش و توان مهندسان ایرانی همه نیازهای خود را در این بخش برطرف می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با حضور در غرفه وزارت راه و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، ضمن تبریک هفته حمل ونقل و با اشاره به تاریخچه این روز گفت: در آذر ماه سال ۱۳۶۲، کالاهای اساسی در بنادر انباشته شده بود که در پی آن حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی، از کامیون داران درخواست کرد تا به بنادر جنوبی رفته و در انتقال کالاها به سراسر کشور مشارکت داشته باشند. به دنبال این پیام، کامیون داران از سراسر کشور در بنادر حاضر شدند و کالاهای اساسی را به استانهای کشور منتقل کردند.

خطیبی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۷۶، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل و نقل انتخاب شد و هر ساله مردم با بزرگداشت این روز، جهاد و فداکاری کامیون داران و کارکنان بخش حمل ونقل کشور گرامی داشته می شود.

وی افزود: متناظر با این روز هر سال نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار می شود و فرصت مناسبی در این نمایشگاه برای هم اندیشی و هم فکری فعالان صنعت حمل ونقل فراهم می شود.

خطیبی ادامه داد: همچنین آخرین دستاوردها و راهکارها و روش های جدید در حوزه فن و ایده های قابل اجرا در همه شقوق مختلف حمل ونقل نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها، حمل ونقل را موتور محرکه در توسعه اقتصادی هر کشور دانست و گفت: تحولات سریع فناوری در این بخش و ارتباط آن با فرایندهای توسعه اقتصادی و اجتماعی نشان می دهد که هر کشوری به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، می تواند از این ظرفیت بهره مند شود و اگر کارآمدی در این بخش داشته باشیم زمینه توسعه همه جانبه کشور خواهد شد.بنابراین توجه به این موضوع برای همه کشورها از جمله ما حائز اهمیت است.

خطیبی خاطر نشان کرد: ایران نیز با توجه به موقعیت ژئواستراتژیکی که دارد از شرایط خاصی برخوردار است و یکی از مباحث مهمی که باید به آن توجه شود بحث زیرساخت های حمل ونقل است.

وی در ادامه با اشاره به ششمین نمایشگاه حمل ونقل گفت: این نمایشگاه محل هم فکری بخش های مختلف صنعت حمل ونقل است و عرضه دستاوردهای مربوط به شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه جایگاه خاص خود را دارد.

خطیبی خاطر نشان کرد: امسال و سال گذشته هم تلاش زیای کردیم تا شرکت های دانش بنیان را وارد این صنعت کنیم و تعداد زیادی و طرح و قرارداد را باهم اجرا کردیم و دستاوردهای خوبی هم به همراه داشت.

این مقام مسئول گفت: می توانیم ادعا کنیم صنعت ریلی در عرصه زیرساخت خودکفا شده است و با استفاده از دانش و توان مهندسان ایرانی و مجموعه های دانشگاهی و تحقیقاتی همه نیازهای خود را برطرف می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.