| کد خبر: 250118 |

تسریع در احداث شهرک حمل و نقل بجنورد

استاندار خراسان شمالی در جمع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تسریع در احداث شهرک حمل و نقل بجنورد تاکید کرد.

تین نیوز

استاندار خراسان شمالی در جمع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تسریع در احداث شهرک حمل و نقل بجنورد تاکید کرد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در دیدار کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در محل دفتر استاندار برگزار شد با تبریک این هفته گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل، بهره برداری از پل ورودی کنار گذر بجنورد و تامین زمین برای ترمینال نگهداری وسایل نقلیه سنگین در شهرستان ها به خصوص در گرمه نیز باید تسریع شود. 

وی افزود: حمل و نقل یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در دنیاست و هر کشوری که در حمل و نقل جاده ای ، ریلی، هوایی و دریایی قوی باشد به سرعت پله های ترقی را طی می کند.

وی با بیان این که سه عامل وسیله نقلیه، راننده و جاده در بروز تصادفات مطرح است، اظهار کرد: اگر وسایل نقلیه از استحکام و وضعیت خوبی برخوردار نباشد و دو عامل دیگر مناسب باشند باز هم شاهد تصادفات خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری نوسازی ناوگان باری و مسافری، خواستار تسهیل صدور مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی شد و ادامه داد: هر چه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی بیشتر باشد از تعداد حوادث جاده ای کاسته می شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور بجنورد_گلستان اختصاص یافت و باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انجمن های صنفی حمل و نقل را یکی از بازوان قدرتمند دولت دانست و اضافه کرد: این انجمن ها باید تقویت و حل مشکلات آن ها نیز به سرعت برطرف شود.

مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم در این جلسه با اشاره به افزایش ۴ برابری عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری نسبت به سال های گذشته، گفت: جانمایی شهرک حمل و نقل بجنورد، توسط مشاور در دست بررسی است تا در مسیل نباشد و با تعیین تکلیف، بلافاصله کار انجام و پروانه صادر می شود.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با تاکید بر این که مجموعه حمل و نقل، رانندگان و راهداری در چرخه اقتصادی نقش مهمی ایفا می کنند، تصریح کرد: در  ۸ ماه گذشته بهسازی و آسفالت راه های اصلی و فرعی حدود ۱۱۲.۸ کیلومتر به ارزش ۸۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مشتری افزود: ۱۱۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان نیز احداث و آماده آسفالت است که از این میزان ۸۲.۵ کیلومتر به ارزش ۱۵۵۰ میلیارد ریال آسفالت و در راه های فرعی و روستایی ۵۸.۵ کیلومتر به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.    

به گفته وی طبق آمار ۷ ماهه پزشکی قانونی، این استان در کاهش تصادفات در راه های برون شهری رتبه دو و در راه های روستایی رتبه سه و در کل راه ها رتبه یک را به دست آورده است و امیدواریم این رتبه را با کاهش تصادفات، فرهنگ سازی و کمک رانندگان تا پایان سال حفظ کنیم.

مشتری اظهارکرد: این اداره کل در ارزیابی جشنواره شهید رجایی بین اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف شهرک حمل و نقل ، تسهیلات نوسازی ناوگان سنگین، اتوبوس و سواری کرایه شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.