| کد خبر: 250083 |

جزئیات بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده

معاون شهرسازی شهرداری تهران از استقبال کم نظیر مردم در استفاده از بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده خبر داد.

تین نیوز

معاون شهرسازی شهرداری تهران از استقبال کم نظیر مردم در استفاده از بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، حمیدرضا صارمی در مورد تاثیر ارائه بسته های تشویقی در بافت فرسوده در قالب مشوق یک طبقه اضافی و تاثیر آن بر روی رونق ساخت و ساز گفت: مشوق های ساخت و ساز در بافت فرسوده از سالیان قبل وجود داشته و اثر زیادی در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران ایجاد کرده بود اما در مقطعی شورای عالی معماری و شهرسازی محدودیت هایی را در این زمینه ایجاد کرد که روند صدور پروانه را کند کرد.

وی با بیان اینکه کند شدن صدور پروانه ساخت و ساز و نوسازی در بافت فرسوده به گونه ای بود که تعداد صدور پروانه را به یک دهم کاهش داد، گفت: یعنی از حدود 11 هزار پروانه ای که پیش از این در بافت فرسوده صادر می شد این عدد به 1300 الی 1400 پروانه در سال رسید.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که مشوق های دیگر در نوسازی بافت فرسوده تنها 30 درصد نقش دارد اما ارائه یک طبقه اضافه تا 70 درصد می تواند بر افزایش مشوق ساخت و ساز در بافت فرسوده تاثیر بگذارد، گفت: به همین دلیل مشوق هایی را در این زمینه در نظر گرفتیم که البته ارائه وام از سوی دولت فعلا با چالش هایی مواجه است اما در کار شهرداری تاثیر چندانی ندارد.

صارمی  در مورد مشوق یک طبقه اضافه گفت: در کل در کوچه های شش متری سه طبقه به چهار طبقه افزایش می یابد و در کوچه های هشت متری ساختمان های چهارطبقه می توانند پنج طبقه شوند و در سایر موارد نیز ساخت و ساز تابع طرح تفصیلی است.

وی با بیان اینکه تا کنون استقبال فوق العاده ای از این مشوق شده است، گفت: استقبال از بسته تشویقی بافت فرسوده نشان می دهد که حرکت خوبی در راستای نوسازی بافت فرسوده شکل گرفته است که البته این استقبال دور از ذهن نبود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با ارائه آماری از وضعیت بافت فرسوده، گفت: محدوده بافت فرسوده تهران 4500 هکتار است که به لحاظ درصدی تنها هفت درصد مساحت شهر تهران را در بر می گیرد اما به لحاظ قطعات و پارسل 30 درصد پارسل های تهران در این محدوده است و نکته قابل توجه این است که 20 درصد جمعیت تهران در این هفت درصد زندگی می کنند.

وی در مورد چرایی ارائه مشوق یک طبقه اضافی گفت: مردم ساکن در بافت فرسوده بطور معمول سه طبقه دارند اما توان شان به گونه ای نیست که خودشان راسا اقدام به ساخت و ساز کنند و باید با یک سازنده مشارکت کنند و با ارائه یک طبقه اضافی به عنوان مشوق نوسازی، هم مالک و هم سازنده به سهم خود می رسند و به همین دلیل است که شاهد استقبال مردم از این مشوق هستیم.

صارمی با بیان اینکه امیدواریم با نوسازی بافت فرسوده از طریق این بسته مشوق تهدیداتی که در بافت فرسوده وجود دارد نیز از بین برود، در پاسخ به سوالی در مورد نظارت بر کیفیت ساخت و ساز، گفت: بطور معمول سخت گیری هایی که در استاندارد و ضوابط ساخت و ساز است اجازه ساخت مسکن بی کیفیت را نمی دهد و دستورالعمل ها، آئین نامه ها و مقررات در این زمینه سفت و سخت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.