| کد خبر: 249346 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به دلیل پایداری جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

تین نیوز
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز از افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا به دلیل پایداری جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ آذر تشریح کرد و گفت: امروز بارش هایی در استان گیلان و شرق اردبیل خواهیم داشت و  از بعد ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شهرهای غربی و شمال غربی نیز رگبار پراکنده توام با بارندگی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز در شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز ، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده ها را خواهیم داشت افزود: در روز چهارشنبه در استان گیلان و غرب مازندران بارش ها به صورت خفیف ادامه پیدا خواهد کرد و فردا این سامانه در شمال غرب و غرب کشور تقویت خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر این که فردا هم افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت پیش بینی می شود، تصریح کرد: از روز پنجشنبه کاهش بارندگی در غرب و شمال غرب پیش بینی شده است که بتدریج تداوم این بارش ها به سمت شرق و شمال شرق کشور خواهد بود .

وی با هشدار مواج بودن آب های دریای خزر در سه روز آینده،افزود: روز جمعه اردبیل و سواحل خزر و همچنین اذربایجان شرقی و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی از این بارش ها بهره مند خواهند شد.

وی با بیان این که روز چهارشنبه و پنجشنبه از لحاظ دمایی در شمال غرب، غرب  و سواحل دریای خزر شاهد کاهش دما خواهیم بود ،توضیح داد : از بعداز ظهر روز پنجشنبه و روز جمعه نوار شرقی کشور با کاهش دما مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی هوای امروز پایتخت را قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد و گفت:  از اواخر فردا شاهد بارش پراکنده باران در سطح استان تهران خواهیم بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: بیشینه دمای هوای پایتخت  ۱۷درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه  بالای صفر گزارش شده است.

وی با اشاره به سردترین نقطه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: خیرآباد استان زنجان امروز دمای ۸ درجه زیر صفر را به ثبت رساند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.