| کد خبر: 249051 |

گره کور وام مسکن روستایی؛ تصویب نامه هیئت وزیران ابلاغ نشد

بر اساس بررسی انجام شده، با گذشت 22 روز از جلسه هیأت وزیران، تاکنون تصویب نامه این هیأت با موضوع تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومانی به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشده است.

تین نیوز

بر اساس بررسی انجام شده، با گذشت 22 روز از جلسه هیأت وزیران، تاکنون تصویب نامه این هیأت با موضوع تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومانی به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشده است.

به گزارش تین نیوز ، 8 آبان ماه سال 1400 بود که بنیاد مسکن اعلام کرد، در جلسه هیئت دولت که روز یکشنبه 8 آبان ماه سال 1401 برگزار شد، بانک مرکزی مکلف شد که نسبت به تعیین بانک های عامل و سهمیه آن ها برای پرداخت تسهیلات ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر با ضمانت سفته زنجیره ای اقدام کند.

همچنین،  بر اساس تصویب هیئت دولت، بانک عامل تنها در صورت درخواست متقاضی و توافق با بانک عامل می تواند سند مالکیت واحد روستایی را به عنوان وثیقه و ضمانت دریافت تسهیلات دریافت کند. بنابر محتوای ارائه شده توسط بنیاد مسکن،  بر اساس مصوبه هیئت دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف به تضمین و تعهد پرداخت یارانه سود تسهیلات و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود وام، برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی در مجموع به مدت 20 سال است.

پس از آن اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مصاحبه ای تاکید کرد: تمامی دست اندازها و موانع تسهیلات مسکن روستایی با مصوبه هیئت دولت رفع شده است.

وی افزود: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امکان استفاده از وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و با ضمانت سفته زنجیره ای مهیا شده است.

خبر از تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص مسکن روستایی نیست

با توجه به مصوبات ارائه شده توسط بنیاد مسکن، با وجود اینکه مصوبات جلسه 25 آبان ماه نیز در پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور درج شده اما همچنان هیچ تصویب نامه ای با محتوای موضوع مد نظر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتشر شده است.

به استناد آمار بنیاد مسکن، تاکنون 27 هزار خانواده متقاضی مسکن روستایی به نظام بانکی جهت دریافت وام 200 میلیون تومانی معرفی شده اند اما از این تعداد تاکنون خانواده ای موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این هم دولتی نشد