| کد خبر: 246295 |

توسعه حمل و نقل عمومی تهران همزمان با آغاز مهر

حدود یک ماه دیگر مدارس بازگشایی می شوند. کارشناسان حوزه ترافیک می گویند که ترافیک همزمان با آغاز پاییز 15 درصد بیشتر می شود.

تین نیوز

حدود یک ماه دیگر مدارس بازگشایی می شوند. کارشناسان حوزه ترافیک می گویند که ترافیک همزمان با آغاز پاییز 15 درصد بیشتر می شود.

همزمان با آغاز پاییز دانش آموزان راهی مدرسه می شوند. حدود یک ماه دیگر مدارس و مراکز آموزش عالی به صورت حضوری برگزار و به آمار مسافران حمل و نقل عمومی در تهران افزوده می شود.

هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم

احمد وحیدی وزیر کشور در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر ایجاد آمادگی های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در اول مهر گفت: هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای شروع مدارس و دانشگاه ها ایجاد شده است، گفت: قرار بود سازمان برنامه و بودجه منابعی برای وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهد که این منابع تخصیص داده شد و برای بازگشایی مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

تصویب طرح بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی تهران

 مدتی پیش هم طرح بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس در شورای شهر تهران به تصویب رسید و قرار است برنامه هایی جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان در سطح شهر از طریق حمل و نقل عمومی اتخاذ شود.

تقویت اتوبوسرانی تهران تا قبل از مهر

درباره آمادگی معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت بازگشایی  مدارس به سراغ مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رفتیم وی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت:  اورهال 1400 اتوبوس در تهران نیز کلید خورده و برنامه ریزی های جامعی در نظر گرفته شده که تا قبل از بازگشایی مدارس ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی تقویت شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر فشار بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است، تراکم جمعیت، طولانی سرفاصله حرکت اتوبوس ها و فرسودگی ناوگان دست به دست هم داده و ما درصددیم با برنامه ریزی ها وضعیت را هر چه بهتر بهبودی بخشیم و ان شاءالله با اقدامات انجام شده از نظر تأمین اتوبوس به کفایت می رسیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: قرار است در هفته دولت خبرهای خوبی در زمینه ورود اتوبوس های جدید برای تهران داشته باشیم. 

شفیعی خاطرنشان کرد: مترو تهران و تاکسیرانی هم آماده بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه خواهند شد و برنامه های خوبی هم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر تهران در طرح استقبال از مهر

همچنین اخیرا شهرداری تهران اعلام کرد، سازمان تاکسیرانی شهر تهران در راستای وظایف خود اقدامات مرتبط در حوزه خدمت رسانی مناسب به شهروندان در قالب اجرای طرح استقبال از مهر  را در دستور کار قرار می دهد.

 ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان و شهروندان تهرانی و نیز نظارت برفعالیت سرویس های مدارس و ناوگان تاکسیرانی از اهداف کلان این طرح در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن پس از ابلاغ دستورالعمل استقبال از مهر به شهرداری های مناطق 22گانه د  بازه زمانی مشخص و نظارت عالی و پیگیری موارد اشاره شده در این دستورالعمل از طریق معاونت نظارت و امور مناطق این سازمان صورت می پذیرد.

 بازه زمانی مشخص شده برای  این دستورالعمل جهت اقدامات اجرایی و نظارتی از نیمه شهریور تا پانزدهم مهر است و تمامی موضوعات آن به صورت مستمر از سوی مسوولان امر رصد و کنترل می شود.

بر این اساس استقرار همه معاونین، مدیران و عوامل گشت کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی و همچنین نیروهای کنترل و گشت شرکت های خصوصی در نقاط پر ازدحام و موردنیاز مناطق 22 گانه از جمله موارد در نظر گرفته شده برای این طرح است .

 نظارت بر عملکرد شرکت های مجاز سرویس دهی در مدارس بر اساس آیین نامه اجرایی تشکیل ستاد هماهنگی منطقه ای،  هماهنگی معاونین حمل و نقل و ترافیک با مدیران تاکسیرانی و راهور مناطق، توجیه رانندگان تاکسی و ارایه آموزشهای مورد نیاز به منظور رعایت ضوابط و مقررات ترافیکی مرتبط و دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا، نظارت بر عملکرد تاکسیهای گردشی، خطوط و ...  از جمله موارد در نظر گرفته شده به این منظور است.

 موظف کردن تاکسی ها به جابه جایی مسافرین با حداکثر ظرفیت مجاز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نظارت بر اخذکرایه ها به منظور اعمال مبالغ مصوب و جلوگیری از بروز تخلف در این زمینه، اعلام وضعیت های ترافیکی به مرکز و نظارت هوشمند توسط واحد های نظارتی، اعزام تاکسی به مراکز تجمع مسافرین ، پی گیری در خصوص ارائه خدمات با قیمت مصوب  و... از دیگر اقدامات است.

پیش بینی افزایش ۱۵درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز در مورد اقدامات ستاد استقبال از مهر معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در ابتدای سال گذشته در یک نوبت مدارس بازگشایی شد و از آنجایی که احتمال بازگشایی مدارس وجود داشت طراحی ها و تمهیداتی اندیشیده شده بود اما بازگشایی اتفاق نیفتاد.

ابلاغ دستورالعمل به مناطق  22 گانه

وی با بیان اینکه برای امسال که بازگشایی مدارس قطعی است تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده است، به ایجاد پیک ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: بر همین اساس دستورالعملی را برای مناطق ۲۲ گانه و همه حوزه های ستادی درگیر کار صادر کرده ایم.

ایجاد معابر و پیاده روها برای حرکت امن دانش آموزان 

وی با بیان اینکه از مناطق درخواست کردیم که فعالیت های اجرایی و فیزیکی اطراف مدارس را با هدف ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر انجام دهند، تصریح کرد: بر این اساس معابر و پیاده روها برای حرکت امن دانش آموزان و عابرین پیاده ایجاد می شود.

ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های اتوبوس

گلشنی همچنین از ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های اتوبوس که در این ایام بیشتر توسط دانش آموزان استفاده می شود، خبر داد و افزود: بحث بهسازی مسیر و ایستگاه های خطوط حمل و نقلی به ویژه بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی در همه مناطق در دستور کار قرار دارد.

 

شناسایی مراکز آموزشی تاثیرگذار در ترافیک معابر اصلی

وی با اشاره به شناسایی مراکز آموزشی تاثیرگذار در ترافیک معابر اصلی، گفت: ارائه برنامه عملیاتی برای کنترل و نظارت ترافیک معابر منتهی به مراکز آموزشی با همکاری پلیس راهور انجام شده است و همچنین نصب و مرمت انواع تجهیزات ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است.

هماهنگی پلیس و شهرداری برای ممنوعیت حفاری های مخل تردد از ۱۵ شهریور

به گفته گلشنی، با هماهنگی پلیس و معاونت فنی و عمرانی هر گونه حفاری که احتمال اختلال در فرآیند تردد را ایجاد می کند از ۱۵ شهریور تا نهم مهر ماه ممنوع بوده و عملیات حفاری انجام نمی شود.

قرارگیری سرویس های فوق العاده به معابر منتهی به مراکز آموزشی

وی با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی نیز در حوزه اتوبوسرانی ۵۵۰ اتوبوس به ناوگان اضافه می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه قرار شده ۴۰۰ راننده به کار گرفته شود این امکان وجود دارد که وضعیت ناوگان اتوبوسرانی بهبود یافته و سرویس های فوق العاده به معابر منتهی به مراکز آموزشی که تقاضای سفر بالایی دارند خواهیم داشت.

گلشنی همچنین با بیان اینکه اعزام قطارهای فوق العاده مترو برای کاهش سرفاصله همزمان با آغاز سال تحصیلی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بحث نظارت بر عملکرد تاکسی های خطی و گردشی و کنترل اخذ کرایه مصوب و پیگیری و رفع نواقص پایانه ها در حوزه تاکسیرانی نیز دنبال می شود.

وی با بیان اینکه تمرکزمان بیشتر بر اتوبوسرانی است، گفت: پیش بینی می شود همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک ۱۵ درصد افزایش یابد که با تمهیدات اتخاذ شده نسبت به کنترل و تسهیل تردد اقدام خواهد شد.

 

پلیس و شهرداری برای مدیریت ترافیک آماده می شوند

کمتر از یک ماه دیگر مدارس و مراکز آموزش عالی بازگشایی می شود و کارشناسان و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک می گویند 15 درصد حداقل به ترافیک تهران افزوده می شود. شهرداری تهران تمهیداتی را برای این ایام در نظر گرفته و باید منتظر ماند و دید مدیریت شهری و پلیس چگونه با برنامه ها و تمهیدات در نظر گرفته ترافیک را مدیریت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.