| کد خبر: 244852 |

◄ جلسات فنی برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو آغاز شد

جلسات فنی کارشناسان شرکت مترو و اداره کل استاندارد تهران برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو آغاز شد.

تین نیوز

جلسات فنی کارشناسان شرکت مترو و اداره کل استاندارد تهران برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، پیرو برگزاری نشست اخیر مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و نوری مدیرکل استاندارد استان تهران، مقرر شد جلسات فنی منظم و هفتگی بین کارشناسان این دو مجموعه پیگیری شود تا مسأله راه اندازی آسانسور ایستگاه‌های ساخته شده خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ شبکه مترو تهران حل شده و این سرمایه‌های زیرساختی در اختیار افراد کم توان جسمی و حرکتی قرار گیرد.

به دنبال مباحث مطرح شده در رسانه‌های جمعی و نیز مطالبه عمومی در خصوص راه اندازی آسانسورهای تعبیه شده در ایستگاههای موجود شبکه مترو که هنوز مجوز بهره برداری نگرفته و تعداد آنها به حدود یکصد آسانسور می‌رسد، هفته گذشته نشستی بین مدیرعامل شرکت مترو تهران و مدیرکل استاندارد استان تهران برگزار شد.

در این جلسه ضمن بحث پیرامون یافتن راهکاری برای رفع دغدغه‌های مشترک طرفین، مقرر شد کارشناسان ذیصلاح از دو طرف، طی جلسات فنی هفتگی به تعاریف مشترکی از الزامات راه اندازی آسانسورها دست یابند.

بیشتر بخوانید:

دریافت استاندارد برای آسانسورهای مترو غیرممکن شده است!

استاندارسازی آسانسورهای مترو غیرممکن نیست

استانداردسازی آسانسورهای مترو پیگیری می شود

 

این اقدام مهم و تأثیرگذار به منظور بهره‌مندی ایمن و اصولی از آسانسورهایی است که در خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ ساخته شده اما تا کنون مجوز بهره برداری نگرفته‌اند.

امکاناتی که تعداد آنها ۹۷ دستگاه بوده و هزینه اجرای سازه به همراه خرید تجهیزات آن در مجموع بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود اما تا به امروز بلااستفاده باقی مانده‌اند.

بسیاری از کارشناسان علت اصلی این امر را فقدان تعریف شاخص‌های مخصوص استاندارد آسانسور ایستگاه‌های مترو دانسته و عنوان می‌دارند برای فضاهای زیرزمینی اینچنینی، لزوماً باید معیارهای بهره برداری خاصی تعریف شود.

این در حالی است که در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه آسانسور در خطوط یک، ۲ و ۵ مترو پایتخت فعال بوده و اداره کل استاندارد استان تهران همواره رویکرد مثبتی در بهره‌مندی هرچه سریع‌تر شهروندان از امکانات رفاهی اینچنینی داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.