| کد خبر: 244706 |

◄ سرمایه گذاری 650 میلیارد تومانی تجارت کوشش سپاهان در زمینه خرید واگن

تجارت کوشش سپاهان در سال 1400 با انعقاد قراردادی به ارزش 650 میلیارد تومان با شرکت های واگن پارس مپنا و آروین تبریز، نسبت به خرید 350 دستگاه واگن باری لبه بلند و بالاست بر اقدام کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تجارت کوشش سپاهان گفت: تجارت کوشش سپاهان در سال 1400 با انعقاد قراردادی به ارزش 650 میلیارد تومان با شرکت های واگن پارس مپنا و آروین تبریز، نسبت به خرید 350 دستگاه واگن باری لبه بلند و بالاست بر اقدام کرده است.

به گزارش تین نیوز، شکرالله شفیع زاده در حاشیه مراسم بهره‌ برداری از 319 دستگاه ناوگان ریلی که امروز برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از این تعداد 150 دستگاه واگن لبه بلند و 82 دستگاه واگن بالاست بر در سال گذشته و 10 دستگاه واگن بالاست بر در سه ماهه نخست سال جاری به این شرکت تحویل داده شده است و تا پایان دی ماه نیز 108 دستگاه واگن «بالاست بر» دیگر به بهره برداری می رسد.

قابل ذکر است صبح امروز مراسم بهره برداری از ۳۱۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش تقریبی 1000 میلیارد تومان (۹۴۶ میلیارد تومان) با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن و مدیران بخش خصوصی ریلی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به ارائه طرحی به هیئت دولت در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل گفت: عمده تمرکز ما بر توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی همچنین بر توانمندی تولیدکنندگان داخلی در ساخت واگن، زیرساخت و حتی لکوموتیو تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ های فولاد مبارکه، البرز نیرو، حمل‌ و نقل چند وجهی مپنا، پرتو بار فرابر خلیج فارس، احیا ریل ایرانیان، تجارت کوشش سپاهان، سینا ریل پارس، توکا کشش، پارسیان ریل شرق، سپهر زاوه طوس، سپهران ریل راسا، حمل‌ و نقل ریلی رجا و راه‌ آهن 13 شرکت سرمایه‌ گذار این  تعداد ناوگان هستند که همه آنها در کارخانجات مپنا لکوموتیو، واگن پارس مپنا، فولاد درخشان، واگن‌ سازی کوثر اصفهان، ایریکو، پلور سبز، نوین صنعت رجا و و کارخانجات بازسازی شده کرج آماده شده است.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان این حوزه پیش بینی می کنند با توجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی و تلاش های مداوم فعالان بخش حمل و نقل ریلی و نقش موثر  بخش خصوصی در این صنعت، به زودی شاهد پیشرفت صنعت حمل ونقل ریلی باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.