| کد خبر: 244652 |

◄ بیش از ۱۴۰۰ اتوبوس تهران بازسازی می‌شود

شهردار تهران گفت:یش از ۱۴۰۰ اتوبوس تهران بازسازی می‌شود.

تین نیوز

 علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران  در  تشریح برنامه‌های میان‌مدت شهرداری برای تغییرات کالبدی شهر گفت:‌ توسعه بر محور حمل و نقل عمومی یکی از برنامه‌های ما است و ۱۰ روز قبل جلسات متعددی را با مپنا برگزار کردیم و قرار شده است که در برخی از خطوط سرمایه‌گذاری کنند؛ اما برخی خطوط ما فعال هستند و در بازطراحی فضای پیرامونی ایستگاه‌ها ظرفیتی ایجاد خواهد شد که شهر به سمت امنیت و زیبایی می‌رود و معتقدیم که مردم آینده روشنی را شاهد خواهند بود.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه حمل و نقل ما فرسوده است و در این زمینه نیز اقدامات کوتاه، میان و بلندمدت داریم، افزود: در بهترین شرایط در گذشته ۷۰۰۰ اتوبوس داشتیم که بیش از ۴۰۰۰ دستگاه آن فعال بودند و تلاش داریم که این عدد را به بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس فعال برسانیم و به دنبال آن هستیم که ۳۳۰۰ دستگاه اتوبوس اضافه کنیم و حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز جزو تعهدات دولت است که پیش پرداخت آن انجام شده و در فازهای مختلف اضافه می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ اتوبوس نیز بازسازی می‌شود، گفت: البته ایده ورود اتوبوس‌های خارجی را نیز شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنند که در رسانه‌ها مسائلی در این مورد مطرح شده که ارتباطی به شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت توجه به سایر روش‌های حمل و نقلی نیز مورد توجه است، تصریح کرد:‌ در میان‌مدت هدف و اولویت ما مترو است که سعی داریم ساخت خطوط جدید و تکمیل خطوط قدیمی را از افق زمانی ۲۰ ساله به ۵ سال تقلیل دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ورود ۱۰۵۰ واگن مد نظر بوده که روی زمین مانده است، گفت: مجوز ۶۰۶ دستگاه اخذ شده و تا واگن‌ها وارد چرخه شوند حداقل دو سال زمان لازم است و در نظر داریم ۱۱۳ دستگاه واگن نیز از طریق مشارکت وزارت کشور و سازمان برنامه پیگیری کنیم که ۷۷ میلیون یورو مصوب شده است.

زاکانی افزود: برای بازسازی و به روز کردن واگن‌ها که یک امر مهم و حیاتی است نیز فکرهایی کردیم هر چند که چندی پیش خبری منتشر شد که انبارها از برخی امکانات خالی است و ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین شد و بخشی از انبارها پر شد؛ اما در این میان قراردادی با شرکت‌های واگن‌سازی اراک، تهران و زنجان در حال انعقاد است تا بازسازی جدی واگن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.