| کد خبر: 243221 |

◄ جبران عقب‌ ماندگی در حوزه بانکرینگ و تولید سوخت کم‌ سولفور

با تشکیل یک کمیته مشترک بین سازمان بنادر و وزارت نفت، عقب‌ ماندگی در حوزه بانکرینگ و تولید سوخت کم‌ سولفور جبران می شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با تشکیل یک کمیته مشترک بین این سازمان و وزارت نفت، عقب‌ ماندگی در حوزه بانکرینگ و تولید سوخت کم‌ سولفور را جبران کند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که 23 بهمن امسال در پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، منتشر شد، علی‌ اکبر صفایی با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با بیان این مطلب عنوان کرد: موضوع بانکرینگ (سوخت‌ رسانی به شناورها در دریا) یکی از اهداف با اولویت سازمان بنادر محسوب می‌شود.

او افزود: نکته کلیدی درخصوص بانکرینگ، تولید سوخت کم‌ سولفور است که به رغم اعلام پیش‌ بینی‌ ها مبنی بر الزام قانون استفاده کشتی‌ ها از این نوع سوخت از سال ۲۰۲۰، کماکان با کمبود تولید سوخت با درصد کم سولفور برای شناورهای ایرانی مواجه هستیم.

صفایی همچنین با اشاره به ظرفیت ۱۲ میلیون تنی بندر چابهار و عملکرد ۳ میلیون تن این بندر، گفت: از هرگونه سرمایه‌ گذاری در محوطه‌ها و پسکرانه بندر شهید بهشتی استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص اتصال بندر چابهار به راه‌ آهن سراسری خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع اتصال راه‌ آهن چابهار به زاهدان و زاهدان به میلک، با طرف‌ های هندی مذاکره‌ های خوبی صورت گرفته است که امیدواریم راه‌ آهن چابهار به زاهدان، طی دو سال آینده عملیاتی شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در آن زمان همچنین وعده داد: لایروبی بندر آستارا در ماه‌ های فروردین و اردیبهشت سال 1401 انجام خواهد شد و برای خرید شناور رو-رو توسط بخش‌خصوصی و راه‌ اندازی کشتیرانی رو-رو در دریای خزر در حال برنامه ریزی هستیم.
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.