| کد خبر: 24282 |

ممنوعیت فروش گازوئیل آزاد به کامیون‌داران

تین نیوز | رییس اتحادیه صنف دارندگان کامیون، ماشین‌های کمپرسی و راه‌سازی گفت: با وجود کاهش 100 لیتری سهمیه سوخت برای کامیون‌ها، جایگاه‌های سوخت، جایگاه‌ها نیز مجاز نیستند گازوئیل به نرخ آزاد در اختیار کامیون‌ها قرار دهند.
 
عباس رضی‌پور اظهار کرد: حدود 6000 کامیون وابسته به اتحادیه‌ ما هستند که در چند ماه اخیر سهمیه سوخت آن‌ها از 300 لیتر به 150 لیتر کاهش یافت که البته بعد از پیگیری‌های فراوان توانستیم این میزان را به 200 لیتر افزایش دهیم ولی در هر حال نسبت به سابق سهمیه سوخت آن‌ها 100 لیتر کاهش یافته است.
 
وی با بیان این‌که در این زمینه پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم، تاکید کرد: ترتیب اثری در این رابطه داده نشد و با توجه به این‌که کامیون‌ها سوخت زیادی لازم دارند ولی سهمیه آن‌ها کاهش یافت. از سوی دیگر سوخت آزاد نیز به میزان کافی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.
 
رضی‌پور ادامه داد: جایگاه‌های سوخت، گازوئیل با نرخ آزاد به میزان کافی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند چون ظاهرا مجوز این کار را ندارند؛ بنابراین از یک طرف سهمیه سوخت کامیون‌ها کاهش یافته و از طرفی جایگاه‌ها نیز مجاز نیستند سوخت به میزان لازم در اختیار کامیون‌ها قرار دهند. در بعضی مواقع نیز شاهدیم که داخل سوخت آب ریخته می‌شود.
 
رییس اتحادیه صنف دارندگان کامیون، ماشین‌های کمپرسی و راه‌سازی تاکید کرد: قیمت گازوئیل سهمیه‌ای برای هر لیتر 250 تومان محاسبه می‌شود و قیمت آزاد آن 500 تومان است که با وجود کاهش سهمیه، صاحبان کامیون اقدام به خرید آزاد سوخت کردند ولی خرید سوخت آزاد نیز از آن‌ها دریغ شد.
 
وی تصریح کرد: کامیون‌داران یکی از قشرهای زحمت‌کش جامعه محسوب می‌شوند که باید از آن‌ها حمایت شود نه این که هر روز با وضع قوانینی جدید در فعالیت آن‌ها مشکلاتی ایجاد کرد.
 
رضی‌پور از مسئولان مربوطه خواستار شد هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و مشکلات این صنف را برطرف کنند.
 
وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که در صنف ما مطرح است بحث عدم صدور کارت سوخت برای ماشین‌های لودر است. هیچ گونه کارت سوختی برای آن‌ها صادر نمی‌شود و آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند که همچنان اقدامات لازم و مکاتبات را انجام می‌دهیم ولی تا به امروز به نتیجه نرسیده‌ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.