| کد خبر: 241503 |

تردد بیش از ۱۳ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا شب گذشته هفتم فروردین ۱۴۰۱ از راه‌های عبوری استان قزوین ۱۳ میلیون و ۵۲۶ هزار خودرو تردد کردند.

تین نیوز

جواد حق لطفی در جلسه ستاد خدمات سفر استان که امروز ۸ فروردین در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا شب گذشته از راه‌های عبوری استان قزوین ۱۳ میلیون و ۵۲۶ هزار خودرو تردد کردند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: ۴۰ درصد افزایش تردد داشتیم که از میانگین کشوری بالاتر است، میانگین کشوری ۳۵ درصد افزایش داشته است، با توجه به اینکه جاده هراز بسته شده بود بار این محور نیز به استان قزوین اضافه شد، میانگین تردد در استان نیز روزانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار خودرو ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: علی‌رغم افزایش تردد در استان قزوین تعداد حوادث در استان با کاهش روبه‌رو شده است، شب گذشته در محور فرعی ضیاءآباد بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو پراید با موتورسیکلت یک نفر فوت کرد که تعداد فوتی‌ها به ۴ نفر رسید، اغلب تصادفات این‌چنینی در محورها و شریان‌های اصلی اتفاق افتاده است اما تردد در محورهای درون استانی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: با توجه به حوادث اتفاق افتاده در مدت مشابه سال گذشته می‌توان گفت حوادث فوتی ناشی از تصادف نسبت به سال گذشته در استان قزوین ۷۶ درصد کاهش داشته است، وضعیت هواشناسی نشان می دهد که در روزهای آینده وضعیت هوا پایدار است بنابراین پیش‌بینی می‌شود بارندگی نباشد و همین امر خطر حوادث را کاهش می‌دهد.

حق‌لطفی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در ایام عید وجود دارد افزایش حجم تردد باعث شده است که ظرفیت اتوبوس تکمیل شود و بلیط‌ها به صورت اینترنتی پیش فروش شده است، در صورتی که یکی از اتوبوس‌ها به علت نقص فنی در راه بماند به سختی می‌توان اتوبوسی را جایگزین آن کرد با این حال دو دستگاه اتوبوس کشیک در استان قزوین آماده خدمت‌رسانی است.

وی تأکید کرد: اتوبوس‌های کشیک صرفا می توانند مسافران را به اولین شهر در مسیر برسانند یا به قزوین یا تهران برگردانند اما اغلب مسافران حاضر نیستند این اقدامات را انجام دهند، از مردم می‌خواهیم در چنین شرایطی به اولین اولین شهر بروند چرا که ما نمی‌توانیم اتوبوسی بگذاریم که تا مقصد برود، مسافران همکاری کنند چرا که توقف در خیابان و جاده ممکن است حوادثی ناخوشایند ایجاد کند.

پذیرش مسافران نوروزی در مدارس و خانه‌های معلم قزوین

نقی سیاهکالی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: مراکز اسکان نوروزی آموزش‌وپرورش بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، آغاز به کار کرده است به طوری که طی هفته اول تعطیلات نوروزی، ۱۹۲۱خانوار در مراکز اسکان نوروزی و ۲۳۲ خانوار در ۲ خانه معلم شهر قزوین، پذیرش شدند.

وی افزود: ۴۵۰ کلاس درس در مدارس استان قزوین به همراه ۲ مجموعه رفاهی و آموزشی در شهر قزوین به منظور اسکان مسافران نوروزی آماده و تجهیز شده است.

سیاهکالی مردادی اظهار کرد: پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی از ۲۸ اسفند سال گذشته شروع شد و تا پایان روز ۱۲ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.