| کد خبر: 240513 |

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی طعمه کلاهبردار اینستاگرام شدند

رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد: فرد کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حساب بانکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سوءاستفاده می‌کرد در این استان دستگیر شد.

تین نیوز

 رئیس پلیس فتا البرز اعلام کرد: فرد کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حساب بانکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سوءاستفاده می‌کرد در این استان دستگیر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: درپی چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام به پلیس فتا با شیوه مشابه، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرارگرفت.

وی افزود: این مجرم سایبری ابتدا به صفحات شخصی کاربران در فضای مجازی ورود کرده و صفحاتی که حریم خصوصی خود را رعایت نکرده بودند را شناسایی و سپس اقدام به سرقت عکس های کاربران نموده و با ساخت یک اکانت جعلی با اسم و تصویر افراد به فالوورهای کاربران پیامی با مضمون «در سانحه رانندگی دچار جراحت شدم و هم اینک در بیمارستان حضور و نیاز فوری به پول دارم» ارسال و مخاطبین به توجه به اینکه پیام واقعی است به حساب اعلام شده پول واریز می کردند.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد کاربران در این فضا پول دریافتی را به حساب تعدادی از رانندگان اینترنتی واریز کرده و از آنها درخواست خرید اقلام خوراکی و ارسال به آدرس های اعلامی را می کرد.

سرهنگ جلیلیان اظهار داشت: ۴۰ شاکی شناسایی و فرد مجرم با دستور مقام قضائی توسط ماموران پلیس فتا استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.