| کد خبر: 240161 |

◄ ورود سامانه بارشی از غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌ شود.

به گزارش تین نیوز، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ برای امروز چهارشنبه، بیستم بهمن ماه، در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آرام را پیش بینی می‌کنیم، اما در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه از پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: در مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و قزوین بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در نوار غربی آذربایجان و کردستان بارش‌ها شدیدتر خواهد بود، اظهار کرد:‌ برای بعداز ظهر روز پنجشنبه، در جنوب غرب کشور وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردو خاک را پیش بینی می‌کنیم و روز جمعه اما گستره بارش‌ها علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، البرز و تهران را دربرمی‌گیرد. 

گودرزی ادامه داد: با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر بارش باران را برای استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌کنیم؛ برای روز شنبه اما به تدریج از میزان بارش‌ها در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود، اما گستره فعالیت این سامانه بارشی در غرب،‌ جنوب غرب و نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، کرمان، اصفهان، یزد، مناطق خراسان‌ها و سواحل شمالی کشور روند افزایشی دارد و در این مناطق شاهد بارندگی هستیم.

وی از ادامه‌دار بودن بارش‌ها تا ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آتی در اغلب مناطق کشور خصوصا در نیمه شمالی به طرز محسوسی هوا سردتر می‌شود؛ آسمان تهران امروز و پنجشنبه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از فردا شب شرایط پایتخت برای بارندگی مهیا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:‌ صبح امروز در ایستگاه مهرآباد کمینه دمای هوا چهار درجه بالای صفر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.