| کد خبر: 239852 |

◄ سازمان حمل و نقل ریلی شهری در تبریز تشکیل می‌شود

سازمان حمل و نقل ریلی شهری تبریز با تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر تشکیل و شرکت بهره‌برداری قطارشهری منحل می‌شود.

تین نیوز

 اعضای شورای اسلامی تبریز روز یکشنبه در جلسه علنی امروز شورا بند اول لایحه شهرداری مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز را تصویب و به پیشنهاد کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مبنی بر تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری رای موافق دادند و با بند دوم لایحه شهرداری مبنی بر ادغام شرکت‌ بهره‌برداری قطارشهری با سازمان قطارشهری تبریز، مخالفت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رییس شورای اسلامی تبریز در این جلسه گفت: مزایا و معایب ادغام شرکت بهره‌برداری در سازمان قطارشهری در قالب جزوه‌ای تقدیم اعضای شورای اسلامی شده است.

حجت الاسلام رسول برگی، افزود: هم‌افزایی، صرفه‌جویی در منابع، پاسخگویی واحد از جمله محاسن این ادغام هستند.

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز نیز گفت: نارضایتی مردم موجب بازنگری در اساسنامه شرکت بهره‌برداری قطارشهری شده است و پیشنهاد شهرداری در این زمینه، انحلال شرکت و ادغام آن در معاونت سازمان قطارشهری بود.

روح‌الله رشیدی، افزود: این لایحه در کمیسیون عمران به بحث گذاشته و جوانب امر بررسی شد و چون اساسنامه قطارشهری قدیمی و برای ۲۰ سال قبل است، اعضای کمیسیون بر عدم کارایی شرکت بهره‌برداری در اساسنامه قطارشهری رای دادند.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون تنها به انحلال شرکت بهره‌برداری و تاسیس سازمان حمل و نقل ریلی شهری رای دادند و بر این اساس شرکت بهره‌برداری نیز ذیل معاونت بهره‌برداری این سازمان قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی تبریز نیز گفت: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی از سوی اعضای شورای اسلامی تصویب و به وزارت کشور ارسال شد و آنها نیز آن را قبول کرده و به شورا ابلاغ کردند و از نظر قانونی باید اجرای این ابلاغیه پیگیری شود.

شهرام دبیری، افزود: با اجرای ابلاغیه وزارت کشور، سازمان حمل و نقل ریلی شهری تاسیس می شود و در بودجه نیز با لحاظ اصلاحاتی می‌توان این سازمان را در نظر گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.