| کد خبر: 239368 |

محدوده قیمت موبایل چقدر است؟

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تفاوت قیمت دلاری و ریالی تلفن همراه در کشور، محدوده قیمت موبایل را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۵۵ میلیون تومان عنوان کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن ارائه توضیحاتی درباره تفاوت قیمت دلاری و ریالی تلفن همراه در کشور، محدوده قیمت موبایل را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۵۵ میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حبیب الله اسدی با بیان اینکه محدوده قیمت تلفن‌های همراه هوشمند از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵۵ میلیون تومان است، اظهار کرد: به طور کلی هزینه‌های قانونی واردات، مالیات، هزینه خدمات و سود واردکننده و توزیع کننده به قیمت دلاری کالا اضافه می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گفته وی این هزینه‌ها شامل پنج درصد حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که در زمان واردات دریافت می‌شود. سقف سود قانونی واردکننده ۱۵درصد، عمده فروشی ۳درصد و خرده فروشی نیز ۷ درصد است،  اما به دلیل رقابت بالا و نیاز به گردش بازار، عموما واردکننده و خرده فروش بیش از یک تا ۲ درصد سود دریافت نمی‌کنند.

اسدی در ادامه درباره وضعیت بازار در پی نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: کاهش و افزایش قیمت ارز در بازار آزاد مرجع واردات قانونی نیست. در واقع ارز مورد نیاز واردات کالاها از سامانه نیما تخصیص داده می‌شود و قیمت موبایل نیز متناسب با نرخ همین ارز تغییر می کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که با وجود کاهش نرخ ارز  در بازار آزاد طی روزهای اخیر،  اما همچنان شاهد روند افزایشی نرخ ارز در سامانه نیما هستیم. در واقع این اتفاق به خودی خود باید نرخ تمام شده موبایل در کشور را افزایش می‌داد، اما رقابت در بین شرکت‌ها باعث ثبات قیمت در بازار شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که با توجه به استفاده وارد کنندگان از ارز نیمایی، کاهش ارزش پول ملی و رقابت در بازار، قیمت موبایل در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.