| کد خبر: 236167 |

◄ بهره‌برداری همزمان از 2 ورودی جدید ایستگاه‌های مترو در آبان ماه

مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح ورودی دو ایستگاه جدید مترو در آبان ماه خبر داد.

تین نیوز

خط 7 مترو تهران با افتتاح 6 ایستگاه دیگر به طور کامل در اختیار شهروندان صبور پایتخت قرار می‌گیرد. از 22 ایستگاهی که برای این خط در نظر گرفته شده است تاکنون 16 ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و ایستگاه هفدهم که بزودی افتتاح می‌شود، ایستگاه توحید در تقاطع خطوط 4 و 7 است.

اما در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در این خط از شبکه مترو تهران، تکمیل ورودی‌های جدید سایر ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری خط 7 نیز مد نظر قرار داشته و اینک موعد افتتاح دو ورودی جدید فرارسیده تا شرایط دسترسی به دو ایستگاه پرتردد دیگر تسهیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: ایستگاه مهدیه بین ایستگاه‌های میدان محمدیه و هلال احمر در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه 11 واقع شده است. ایستگاه مهدیه یک ایستگاه تبادلی بین خطوط 3 و 7 بوده و از جمله ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط 7 به‌شمار می‌آید.

ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط 3 مترو محسوب می‌شود، 24 تیر ماه 1397 به بهره‌برداری رسید. حدود 2 سال بعد یعنی 31 شهریور ماه 1399 اولین ورودی مستقل این ایستگاه در خط 7  با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و حالا دومین ورودی مستقل ایستگاه مذکور که به ورودی شمال غربی موسوم است، تکمیل شده است.

ورودی جدید در مجاورت میدان رازی، بیمارستان پارسا و همچنین خط راه‌آهن تهران قرار داشته و دسترسی شهروندان به مجتمع مهدیه تهران جهت شرکت در مراسم و مناسبت‌های مذهبی را آسانتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: ایستگاه مترو رودکی نیز در محدوده تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است. همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی خود گویای آن است که ساکنان منطقه‌ای پرجمعیت از این ایستگاه استفاده میکنند. قرار گرفتن ایستگاه در مرز محدوده طرح آلودگی هوا، امکان استفاده شهروندان از شبکه مترو برای تردد بی‌ دردسر در داخل محدوده طرح ترافیک را مهیا ساخته است.

پیش از این و در سال 1397 ورودی غربی ایستگاه رودکی در حاشیه غربی بزرگراه شهید نواب صفوی که به محدوده منطقه 10 مربوط می‌شود، به بهره‌برداری رسیده بود. ورودی شرقی ایستگاه مذکور که در حاشیه شرقی بزرگراه شهید نواب صفوی و در تقاطع پل خیابان امام خمینی (ره) با این بزرگراه قرار دارد، نقش یک ایستگاه مستقل در منطقه 11 را ایفاء می‌کند. در واقع بزرگراه شهید نواب صفوی بین ورودی‌های شرقی و غربی ایستگاه رودکی واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.