| کد خبر: 23466 |

◄ خلبان و موتور هواپیما؛ سه ثانیه قبل از پرواز

تین نیوز | مدیر کل دفتر ایمنی و سوانح پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سه ثانیه قبل از پرواز آنتونوف 140 هواپیما سالم بود و مشکلی برای خلبان مشاهده نشده بود.

شهبازی در نشست صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سه ثانیه قبل از پرواز مشکل قابل مشاهده ای برای خلبان هواپیما مشاهده نشده است، گفت: سیستم کنترل موتور هواپیما عملکرد خود را خوب انجام نداده است و اطلاعات با تاخیر به خلبان منتقل می شد.

شهبازی گفت: اولین موضوع این است که خلبان با تاخیر آلارم های از دست رفتن موتور را دریافت می کرد و دومین مورد این است که ملخ هواپیما پس از ازدست رفتن موتور نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی افزود: زمانی که سرعت هواپیما به 222 کیلومتر در ساعت رسید، کمک خلبان برای پرواز اعلام آمادگی کرد. در همین زمان موتور هواپیما از دست رفته بود که در هنگام پرواز به طور طبیعی به سمت راست کشیده می شود.

شهبازی تصریح کرد: دلیل اینکه چرا خلبان نتوانست پس از آگاهی نسبت به از دست رفتن موتور، هواپیما را به طور مستقیم هدایت کند، هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

وی افزود: وزن هواپیما در هنگام بلند شدن بیشتر از حد مجاز بوده که با افزایش دما عملکرد موتور هم بیش از حد کاهش یافت.

وی در پایان گفت: میزان اضافه وزن هواپیما هنوز در دست بررسی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نکته سنج 0 0

    ببینید مردم ما چه مدیران دقیقی داریم

  • شاغلام 0 0

    اقای دکتر حداقل مرد باش و شجاعت معذرت خواهی از مردم را داشته باش بی معرفت در تاریخ ۱۴/۲ / ۹۳ نامه ۷۱۰۵ استاندارد پرواز با رونوشت به شما باشه تا روز قیامت و اون طفل ۱۷ روزه بی گناه پیشگاه خدا!

  • کارشناس هواپیمایی 0 0

    با سلام. جای بسی تعجب است که روند منطقی دریافت آلارمها با تاخیر را مشکل بیان نموده اید. اگر هر زمان که میزان جریان سوخت کاهش مییابد و یا دچار اشکال شود بدنبال آن آلارم ازدست رفتن موتورها فعال شود این روند نادرست است زیرا گاها بعلت مسائل مختلف دور موتور و یا fuel flow(جریان سوخت) تغییر میکند و تا زمانی که به حد خاصی نرسد آلارمها بصدا در نمی آیند. ضمنا " اگر موتورری قبل از برخاستن از دست رفته چگونه به سرعت lift off رسیده است. بنظر میرسد اظهار نظر های شما و یا تحلیل بررسی کنندگان محترم بر اساس مستندات و علوم هوایی نمیباشد. و یا رخداد موارد مختلف به این ترتیبی که مطرح نمودید نبوده است.

  • حواس جمع 0 0

    از کسی که به عنوان مدیرکل یه تشکیلات رسمی دولتی واقعا بعید بود تا این حد ابکی و سطحی به سانحه منجر به مرگ ۴۰ انسان نگاه مثلا کارشناسی کند از همه کسانی که ۳ ماه ۳ماه ماموریت خارج کشور این هواپیمارا رفتند و بدون کمترین دقت نظر موافق با مراحل عملیاتی شدن این هواپیما شدند و کسانی که در فرایند تعمیرنگهداری ان به انواع مختلف سهل انگاری و مسامحه کردن باید سوال کرد و نظر دقیق کارشناسی داد نه اینکه همه عوامل طبیعی را از باد بارون هوا زمین گرما سرما فرودگاه خود خلبان کشته شده و مجموعه عوامل دست بدست هم داده باشند و مسبب سانحه اعلام کنند

  • m 0 0

    جهت مزید اطلاع آقای کارشناس هواپیمائی: هواپیما با یک موتور هم می تواند عمل برخاست را انجام دهد، رجوع شود به کتاب دستورالعمل هواپیمای آنتونوف ۱۴۰، اگر سامانه اویونیک و الکترونیک هواپیما ناکامل و یا دچار مشکل فنی باشد احتمال تأخیر در ارسال هشدار وجود دارد که بازمی گردد به طراحی سامانه الکترونیک، در ضمن مشکل در بخش سوخترسانی ممکن است موتور را خاموش کند که بازمی گردد به طراحی و چک های پیش از پرواز۰مجوز این هواپیما برای پر واز مسافری در زمان آقای دکتر بهبهانی وزیر مخلوع راه با فشار وحیدی وزیر وقت دفاع برای ۴۸ مسافر صادر شد و نظرات استاندارد پرواز به پشیزی گرفته نشد۰ مدیران سپاهان ایر باید محاکمه شوند۰

  • 0 0

    آقای m شما که چند نفر دیگه رو نام بردی یه دفعه چه ربطی به مدیران سپاهان ایر داشت؟

  • بیداری 0 0

    چرا از معاونت استاندارد پرواز خبری, اظهار نظری, تحرکی, مخالفتی, موافقتی … نیست تا به کی مردم باید بنشینند و کارشناسانی که معلوم الحال هستند مرتبا " در خصوص سانحه ایران ۱۴۰ اظهار نظر کنند ولی ایشان سکوت کنند. آقا حرفی بزنید تا بفهمیم با صحبتها و رفتار کارشناسانتان موافقید یا مخالف. ترا بخدا از خواب عمیق بیدار شوید.

  • کارشناس 0 0

    آقای شهبازی شما که اینقدر سرعت در بررسی سوانح دارید چرا سانحه جت فالکن سازمان هواپیمایی کشوری که همکاران عزیزمان کشته شدند و آقای شهاب مجوز های آنرا امضا نمودند و قریب ۸ ماه از این سانحه میگذرد راتاکنون بررسی ننموده و علتهای بروز را نگفته اید. در بررسی ها هم دوستان لحاظ میشوند.