| کد خبر: 234027 |

تفاهم‌نامه تامین مالی برای احداث ترمینال ۳ انجام شد؛

افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر با افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درگاه اصلی ورود و خروج مسافر به کشور به حساب می‌آید و بیشترین آمد و شد بین‌المللی کشور، از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه پس از دو فرودگاه مهرآباد تهران و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سومین فرودگاه پرتردد کشور است.

تین نیوز

افتتاح ترمینال سلام در سال ۱۳۹۸ با ظرفیت پذیرش سالانه ۵ میلیون مسافر، ظرفیت پذیرش مسافر را در فرودگاه امام خمینی (ره) به میزان ۸۰ درصد افزایش داد و اقدامات اولیه برای احداث ترمینال شماره ۳ این فرودگاه انجام و تفاهم‌نامه تامین مالی احداث این ترمینال نیز به امضا رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درگاه اصلی ورود و خروج مسافر به کشور به حساب می‌آید و بیشترین آمد و شد بین‌المللی کشور، از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه پس از دو فرودگاه مهرآباد تهران و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، سومین فرودگاه پرتردد کشور است.

اطلاعات منتشر شده در کتاب ۸ ساله وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد در ۸ سال گذشته، اقدامات زیادی برای توسعه این فرودگاه انجام شده است که شاید آن اقدامی گه بیش از همه مطرح شده، افتتاح ترمینال سلام است. ترمینال سلام که اکنون به عنوان دومین ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شناخته می‌شود، در سال ۱۳۹۸ و در دوران وزارت محمد اسلامی به افتتاح رسید. این ترمینال با ظرفیت پذیرش سالانه ۵ میلیون مسافر، پس از افتتاح ظرفیت پذیرش مسافر را در فرودگاه امام خمینی (ره) به میزان ۸۰ درصد افزایش داد. همچنین احداث اپرون این ترمینال با مساحت ۷۲ هزار متر مربع باعث افزایش ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه شده است. احداث تاکسی‌وی ترمینال سلام، از دیگر اقدامات مرتبط با این پروژه است.

اما احداث ترمینال جدید، تنها اقدامی نیست که در این ۸ سال برای افزایش ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است. احداث دو پیر شرقی و غربی ترمینال شماره یک نیز باعث افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در این ترمینال و در کل فرودگاه شده است. همچنین توسعه اپرون غربی فرودگاه در این مدت سبب شد که ۱۰ جای پارک هواپیما برای استفاده پروازهای تجاری مسافری به مجموعه اضافه شود. در این دوره همچنین احداث اپرون کارگو سبب افزایش ظرفیت پذیرش بار در فرودگاه شده است.

افتتاح محوطه ۵ هکتاری هسته پیشران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در کنار اقداماتی مانند احداث، افتتاح و آغاز به کار گمرک منطقه آزاد، و افتتاح ساختمان اداری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله اقداماتی است که در این مدت برای تبدیل این مجموعه به یک هاب لجستیکی انجام شده است. همچنین افزایش ایمنی با اقداماتی همچون احداث ساختمان‌های آتش‌نشانی و نیروی انتظامی و افزایش رفاه مسافران با اقداماتی همچون افتتاح پل دسترسی به ترمینال و افتتاح متروی فرودگاه از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره ۸ ساله است.

در این مدت، اقدامات اولیه برای احداث ترمینال شماره ۳ این فرودگاه نیز انجام و تفاهم‌نامه تامین مالی احداث این ترمینال نیز به امضا رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.