| کد خبر: 232456 |

تلاش برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها به ۵۰ سال

آزمایشگاه امسال برای ۴۲ هزار ساعت نفر آموزش را برای مهندسان سراسر کشور، برنامه‌ریزی کرده است.

تین نیوز

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه همکاری آن شرکت با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارتقای کنترل کیفی ساخت و سازها تقویت می‌شود، گفت: آزمایشگاه امسال برای ۴۲ هزار ساعت نفر آموزش را برای مهندسان سراسر کشور، برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آن شرکت با سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های عملی، فنی و تجهیزاتی طرفین تفاهم‌نامه، با اشاره به اینکه ظرفیت‌سازی مناسبی برای ساختمان‌سازی و بهره‌مندی از توان بخش‌های آزمایشگاهی در کشور ایجاد شده است، گفت: ظرفیت مناسبی برای ساختمان‌سازی در کشور وجود دارد به طوری که در سال‌هایی که بازار مسکن رونق داشت در حدود ۷۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی و در حال حاضر با کاهش رونق در این بازار هم اکنون میزان ساخت واحدهای مسکونی توسط بخش خصوصی به ۴۰۰ هزار پروانه ساختمان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با سازمان نظام‌ مهندسی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش ساختمان در رونق اقتصادی کشور و با توجه به اینکه بخش ساختمان ۳۰ درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود باید تلاش شود تا در جهت استانداردسازی و کیفی‌سازی اقدامات بیشتر و موثرتری انجام شود.

کیانپور بر ارتقای عمر مفید ساختمان‌ها تاکید و اعلام کرد: عمر مفید ساختمانی در کشور که حدود ۳۲ سال بود در سال‌های گذشته به حدود ۲۶ سال رسیده است و این نشان می‌دهد که به رغم آنکه استانداردها توسعه پیدا کرده و دانش به روز است، در موضوع استانداردسازی مصالح و روش‌های اجرا و یا حتی نحوه طراحی، یک تلاش مضاعفی باید انجام بشود.

وی تصریح کرد: باید دانش و ظرفیت مهندسی که در کشور به وجود دارد را به سمتی هدایت کنیم تا ۶۰۰ هزار نفر مهندسی که عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند و به عنوان پتانسیل‌های مهندسی کشور به شمار می‌روند بازآموزی آن‌ها و به‌روز کردن دانش آن‌ها با استفاده از ظرفیت‌هایی که در آزمایشگاه فنی خاک وجود دارد، مضاعف بشود.  

کیانپور بر ارتقای کیفی‌سازی ساختمان‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: با کنترل کیفی بهتر می‌توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۵۰ سال برسانیم و به این ترتیب موفق خواهیم شد تا منابعی که در این قسمت آزاد می شود را به دیگر منابع تولید در کشور اختصاص دهیم که با اینک کار کمک حائز اهمیتی به اقتصاد کشور می‌شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حدود ۷۰ سال سابقه فنی و اجرایی در کنترل کیفی بخش توسعه و عمران داشته است، گفت: حدود ۵ هزار نفر به شکل مستقیم و ۱۰ هزار نفر به شکل غیرمستقیم با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری دارند. همچنین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حدود ۲۳ درصد سهم بازار کشور را در بخش ژئوتکنیک به خود اختصاص داده است که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در همکاری با سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان برای بهبود کیفیت ساخت‌وساز بهره ببریم.

کیانپور بر توسعه همکاری دوجانبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و به بیان بخشی از همکاری‌هایی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در موضوع آموزش و به روز کردن دانش مهندسان در بخش کنترل کیفیت می‌تواند همکاری داشته باشد. همچنین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند در تعیین صلاحیت شرکت‌ها و آزمایشگاه‌هایی که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تعیین صلاحیت می‌شوند همکاری  داشته باشد.

وی در عین حال از آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در صدور پروانه و ارتقای پروانه و کنترل‌ در حین اجرا خبر داد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توضیح داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امسال برای ۴۲ هزار ساعت نفر آموزش را برای مهندسان سراسر کشور، برنامه‌ریزی کرده است که در تمامی استان‌ها این آمادگی وجود دارد. همچنین با توسعه فضای مجازی و برگزاری وبینارهای مختلف آمادگی برای آموزش مهندسان برای ارتقای پایه و ورود به پایه آزمون وجود دارد.

کیانپور ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۱۰۰ دستورالعمل را در بخش‌های مختلف ژئوتکنیک، قیر، آسفالت، بتن و راهسازی، یا تولید محتوا کرده و یا در تهیه آن همکاری مستقیم داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.